Kleine atlas van het speciaalonderwijs
Dit boek geeft inzicht in de vele vragen aangaande de herstructurering in het primair onderwijs, daartoe behoren speciaal basisonderwijs en voortgezet onderwijs, met name het voorbereidend middelbaar onderwijs (vmbo). De behoefte aan scholen voor speciaal onderwijs is gewijzigd. Men wil bij voorkeur alle kinderen 'Weer Samen Naar School' laten gaan. Niet alle kinderen zijn daarbij gebaat en dus heeft zich een omwenteling voltrokken op het gebied van praktijk en beleid in de school. Voor de organisatie van onderwijs en begeleiding heeft dit consequenties; deze worden in dit boek aan de orde gesteld. De lezer kan daardoor zijn inzicht in de nieuwe structuur van het basisonderwijs bijstellen. En beter beoordelen welke leerling in welke ontwikkelingsfase het beste past. Ook kan men door het bestuderen van dit boek beter bepalen waar leerlingen aan het einde van de basisschool het beste naar toe kunnen voor vervolgonderwijs.
Auteur | | Gem Pedologisch Instituut |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |