Patientenvoorlichting en mondgezondheid
Patiënten voorlichting geven is geen vrijblijvende zaak meer: zie de Wet Geneeskundige Behandelingovereenkomst (WGBO). De patiënt heeft recht op informatie en de hulpverlener heeft de plicht hem te informeren. Patiëntenvoorlichting en mondgezondheid speelt in op deze ontwikkeling.
De auteurs hebben voor een pragmatische opzet gekozen, waarbij brieven, patiëntengeschiedenissen, ervaringen en vragen worden gebruikt om praktijk en theorie van patiëntenvoorlichting aan elkaar te koppelen.
Dit boek is het resultaat van 25 jaar ervaring, waarbij een tandarts en twee psychologen hun gezamenlijke kennis op dit terrein hebben gebundeld. De tandheelkundige zorgverlening ligt aan de basis van dit boek. De tekst en de voorbeelden zijn echter gemakkelijk te vertalen naar situaties in andere sectoren van de gezondheidszorg.
De auteurs hebben voor een pragmatische opzet gekozen, waarbij brieven, patiëntengeschiedenissen, ervaringen en vragen worden gebruikt om praktijk en theorie van patiëntenvoorlichting aan elkaar te koppelen.
Dit boek is het resultaat van 25 jaar ervaring, waarbij een tandarts en twee psychologen hun gezamenlijke kennis op dit terrein hebben gebundeld. De tandheelkundige zorgverlening ligt aan de basis van dit boek. De tekst en de voorbeelden zijn echter gemakkelijk te vertalen naar situaties in andere sectoren van de gezondheidszorg.
Auteur | | M.A.J. Eijkman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geneeskunde & Verpleging |