Creëren met Code - Maak je eigen game
Met dit tweede officiële CoderDojo handboek leer je hoe je een eigen game programmeert met behulp van JavaScript. Je ontdekt hoe je een game ontwerpt, hoe je ervoor zorgt dat jouw speelfiguur kan rennen en springen én hoe je een heldhaftige nanonaut of een dodelijke, vijandige robot maakt.
De game wordt stap voor stap geprogrammeerd en van elke regel code weet jij precies de functie. Maar wees vooral niet bang om te experimenteren met jouw code! Verander waardes en afbeeldingen, voeg extra regels toe en zie wat er gebeurt. De mogelijkheden zijn eindeloos en wie weet lanceer jij binnenkort jouw eigen game!
Wat is CoderDojo?
CoderDojo is een wereldwijde open source beweging, opgezet door vrijwilligers, die jonge mensen tussen de 7 en 17 jaar, toegang geeft tot gratis, non-profit development clubs waar ze leren programmeren: websites bouwen, apps ontwikkelen, games ontwerpen en nog veel meer. Naast het educatieve aspect, ontmoeten deelnemers ook andere gelijkgestemden, delen ze hun werk met elkaar en maken ze vrienden voor het leven.
De game wordt stap voor stap geprogrammeerd en van elke regel code weet jij precies de functie. Maar wees vooral niet bang om te experimenteren met jouw code! Verander waardes en afbeeldingen, voeg extra regels toe en zie wat er gebeurt. De mogelijkheden zijn eindeloos en wie weet lanceer jij binnenkort jouw eigen game!
Wat is CoderDojo?
CoderDojo is een wereldwijde open source beweging, opgezet door vrijwilligers, die jonge mensen tussen de 7 en 17 jaar, toegang geeft tot gratis, non-profit development clubs waar ze leren programmeren: websites bouwen, apps ontwikkelen, games ontwerpen en nog veel meer. Naast het educatieve aspect, ontmoeten deelnemers ook andere gelijkgestemden, delen ze hun werk met elkaar en maken ze vrienden voor het leven.
Auteur | | Jurie Horneman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Kinderboeken |