ESTAF.NW. LEESBOEK M4-MUNT
Leesboek M4 Munt voor een stunt voor groep 4 bij Estafette. De leesboeken horen altijd bij een bepaald avi-niveau en bevatten de leesmoeilijkheden bij dat niveau. Voor het lezen van een boek oefent jouw kind de afzonderlijke leesmoeilijkheden in het bijbehorende werkboek, welke apart te bestellen is. Daarna integreren ze hun leesvaardigheid met de teksten in het leesboek. Een methode voor groep 4 t/m groep 8 met een aanpak voor risicolezers, voor methodevolgers en voor snelle lezers. De methode biedt ook nadrukkelijk leermaterialen voor leerlingen in groep 7 en 8. Niet alleen om de leesvaardigheid te onderhouden, maar ook om de leesontwikkeling en leesmotivatie voort te zetten. Estafette sluit aan op het nieuwe avi-systeem en gebruikt de nieuwe Cito-toets Technisch Lezen.
Kenmerken:
- lesstof verdeeld over 4 periodes van 8 weken, gevolgd door 1 of 2 weken zonder leesinstructie bestemd voor vrij lezen of leesbevordering
- groep 4/5: 3 basislessen en 1 toepassingsles, groep 5/6/7/8: 2 basislessen en 1 toepassingsles
- keuze uit convergente (heterogene) of gematigde divergente (homogene) differentiatie
- sluit aan bij de aanpak van Veilig leren lezen; ster, maan, zon
- toetssite waarop leesontwikkeling van leerling/groep wordt bijgehouden, advies over de meest geschikte aanpak wordt gegeven en hoe men het leesonderwijs het beste kan inrichten
Kenmerken:
- lesstof verdeeld over 4 periodes van 8 weken, gevolgd door 1 of 2 weken zonder leesinstructie bestemd voor vrij lezen of leesbevordering
- groep 4/5: 3 basislessen en 1 toepassingsles, groep 5/6/7/8: 2 basislessen en 1 toepassingsles
- keuze uit convergente (heterogene) of gematigde divergente (homogene) differentiatie
- sluit aan bij de aanpak van Veilig leren lezen; ster, maan, zon
- toetssite waarop leesontwikkeling van leerling/groep wordt bijgehouden, advies over de meest geschikte aanpak wordt gegeven en hoe men het leesonderwijs het beste kan inrichten
Auteur | | Annemarie van den Brink |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |