Channel management| distributiekan. wachten ingrijpende veranderingen
Channel Management 1e druk is een boek van Rieko Kester uitgegeven bij Samsom. ISBN 9789026730375
Dit boek zit boordevol fascinerende informatie over channel management. Het biedt instrumenten voor channel portfolio management, channel-ontwerp, partnerselectie, relatiemanagement, motivatie van wederverkopers, conflicthantering en prestatiebeoordeling van distributiekanalen. Ten slotte presenteert de auteur een stappenplan voor het ontwikkelen van een innovatieve distributiestrategie. Distributiekanalen wachten ingrijpende aanpassingen, is de boodschap van Rieko Kester. Aan de hand van allerlei voorbeelden laat de auteur zien dat vrijwel iedere onderneming worstelt met complexe distributievraagstukken. Vragen ook die steeds vaker de samenstelling en winstgevendheid van de bereikbare markt, servicegraad naar klanten, positie in de waardeketen en kostenstructuur van de onderneming be nvloeden. Waarom zou een bedrijf e-commerce omarmen of juist vasthouden aan traditionele distributiepatronen? Hoe te reageren op de opmars van machtige wederverkopers? En wat betekent de verdergaande fragmentatie van markten voor distributiekanalen? Wie passende antwoorden weet kan er zijn voordeel mee doen.
Dit boek zit boordevol fascinerende informatie over channel management. Het biedt instrumenten voor channel portfolio management, channel-ontwerp, partnerselectie, relatiemanagement, motivatie van wederverkopers, conflicthantering en prestatiebeoordeling van distributiekanalen. Ten slotte presenteert de auteur een stappenplan voor het ontwikkelen van een innovatieve distributiestrategie. Distributiekanalen wachten ingrijpende aanpassingen, is de boodschap van Rieko Kester. Aan de hand van allerlei voorbeelden laat de auteur zien dat vrijwel iedere onderneming worstelt met complexe distributievraagstukken. Vragen ook die steeds vaker de samenstelling en winstgevendheid van de bereikbare markt, servicegraad naar klanten, positie in de waardeketen en kostenstructuur van de onderneming be nvloeden. Waarom zou een bedrijf e-commerce omarmen of juist vasthouden aan traditionele distributiepatronen? Hoe te reageren op de opmars van machtige wederverkopers? En wat betekent de verdergaande fragmentatie van markten voor distributiekanalen? Wie passende antwoorden weet kan er zijn voordeel mee doen.
Auteur | | Rieko Kester |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |