Spel In Zicht
De kerndoelen voor het domein "spelen" zijn zeer globaal. De docenten kunnen zelf vaststellen wat de leerlingen moeten leren. Dat betekent dat de lessen aan het niveau van de leerlingen kunnen worden aangepast. Maar wat is het niveau van de leerlingen? Hoe isdat vast te stellen? Wat te doen als de niveauverschillen erg groot zijn? En hoe komen de leerlingen vervolgens op een hoger spelniveau?
"Spel in zicht" geeft antwoord op dit soort vragen door een systematische beschrijving van spelactiviteiten uit de volgende speelgebieden: slag- en loopspelen, doelspelen en terugslagspelen. Andere thema"s zijn: formuleren van eindtermen op basis van de kerndoelen; observeren en formuleren van spelgedrag (m.b.v. de videoband die bij het APS verkrijgbaar is - 030 28 56 724 / m.visee@aps.nl); geven van leerhulp op basis van observatie en analyse; ordenen van spelactiviteiten van makkelijk naar moeilijk; omgaan met niveauverschillen tussen leerlingen; vaststellen van het onderwijsresultaat.
Trefwoorden: bewegingsonderwijs; gymnastiek; spel
"Spel in zicht" geeft antwoord op dit soort vragen door een systematische beschrijving van spelactiviteiten uit de volgende speelgebieden: slag- en loopspelen, doelspelen en terugslagspelen. Andere thema"s zijn: formuleren van eindtermen op basis van de kerndoelen; observeren en formuleren van spelgedrag (m.b.v. de videoband die bij het APS verkrijgbaar is - 030 28 56 724 / m.visee@aps.nl); geven van leerhulp op basis van observatie en analyse; ordenen van spelactiviteiten van makkelijk naar moeilijk; omgaan met niveauverschillen tussen leerlingen; vaststellen van het onderwijsresultaat.
Trefwoorden: bewegingsonderwijs; gymnastiek; spel
Auteur | | Henk Van Der Palen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Gezondheid & Lichaam |