Mega change
Megachange 1e druk is een boek van William F. Joyce uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789025495664
Dit boek is een pleidooi voor een organisatiecultuur die de nadruk legt op de capaciteiten van werknemers. In Megachange rekent de auteur af met begrippen zoals reenginering, downsizing and rightsizing. Daartegenover stelt hij dat als werknemers op de eerste plaats komen en zij hun capaciteiten optimaal kunnen inzetten, dat dan leidt tot betere prestaties. De toenemende competitie, hypercompetitie genoemd, de revolutie van de informatietechnologie en de veranderende waarden van de individuele werknemers maken een revolutionaire omwenteling van het organisatiedenken noodzakelijk. Werknemers stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit van hun leven en dat doen ze ook ten aanzien van hun werkplek. Financi le prestaties van een organisatie zijn alleen dan interessant en nastrevenswaard voor de individuele werknemers als het werk dat tot die prestatie leidt ook als zinvol en plezierig ervaren wordt. Organisaties die geen visie op dit gebied ontwikkelen zijn volgens de auteur ten dode opgeschreven. Het boek biedt de lezer naast theoretische inzichten ook een handreiking voor succesvolle implementatie via een op de praktijk gebaseerde case.
Een zeer insprirerend en lezenswaardig boek.
Dit boek is een pleidooi voor een organisatiecultuur die de nadruk legt op de capaciteiten van werknemers. In Megachange rekent de auteur af met begrippen zoals reenginering, downsizing and rightsizing. Daartegenover stelt hij dat als werknemers op de eerste plaats komen en zij hun capaciteiten optimaal kunnen inzetten, dat dan leidt tot betere prestaties. De toenemende competitie, hypercompetitie genoemd, de revolutie van de informatietechnologie en de veranderende waarden van de individuele werknemers maken een revolutionaire omwenteling van het organisatiedenken noodzakelijk. Werknemers stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit van hun leven en dat doen ze ook ten aanzien van hun werkplek. Financi le prestaties van een organisatie zijn alleen dan interessant en nastrevenswaard voor de individuele werknemers als het werk dat tot die prestatie leidt ook als zinvol en plezierig ervaren wordt. Organisaties die geen visie op dit gebied ontwikkelen zijn volgens de auteur ten dode opgeschreven. Het boek biedt de lezer naast theoretische inzichten ook een handreiking voor succesvolle implementatie via een op de praktijk gebaseerde case.
Een zeer insprirerend en lezenswaardig boek.
Auteur | | William F. Joyce |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Economie & Financiƫn |