Emotiemanagement
Emotiemanagement is voor bedrijven een voorwaarde, want emoties hebben invloed op het welslagen van een onderneming. Emotiemanagement bepaalt per definitie het karakter van beroepen als crisismanager, brandweerman, verpleegkundige en andere hulpverleners, maar het vormt ook de kern van het werk van journalisten, reclamemakers, productontwikkelaars en makelaars. Zelfs de secretaresse en de directeur besteden er veel tijd aan, ook al staat het niet in hun functieomschrijving.
Emotiemanagement moét, zowel in organisatorisch verband als op individueel niveau. Emoties richten grote schade aan als zij onderschat worden, maar juist die mensen die meester zijn over hun emoties, schoppen het ver.
De psychologe Piët beschrijft in dit boek dit nieuwe begrip 'emotiemanagement'. Met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk in en rond het werk loodst zij de lezer aan de hand van wetenschappelijk onderzoek door de wereld van reclame, crisiscommunicatie, productontwikkeling en organisatieveranderingen. Ook geeft zij de lezer praktische adviezen voor het omgaan met emoties bij het maken van carrière.
Emotiemanagement moét, zowel in organisatorisch verband als op individueel niveau. Emoties richten grote schade aan als zij onderschat worden, maar juist die mensen die meester zijn over hun emoties, schoppen het ver.
De psychologe Piët beschrijft in dit boek dit nieuwe begrip 'emotiemanagement'. Met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk in en rond het werk loodst zij de lezer aan de hand van wetenschappelijk onderzoek door de wereld van reclame, crisiscommunicatie, productontwikkeling en organisatieveranderingen. Ook geeft zij de lezer praktische adviezen voor het omgaan met emoties bij het maken van carrière.
Auteur | | Piët |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness |