Permissie marketing
Seth Godin, vice-president direct marketing van Yahoo!, presenteert in dit boek een fundamenteel andere manier om over marketing na te denken.
De traditionele manier van denken is gebaseerd op wat Godin noemt 'interruption marketing'. Dit betekent dat adverteerders en verkopers hopen de aandacht van de consument te krijgen door in te breken in de activiteiten van de consument, zoals tv-reclame en telemarketing. Door toenemend tijdgebrek en de groeiende mediavormen wordt het steeds moeilijker die aandacht te krijgen. Het is veel effectiever als de consument zelf aangeeft welke informatie hij wel en welke hij niet wil ontvangen of welke informatie hij wel of niet wil verstrekken aan bedrijven.
De ontwikkelingen op internet brengen deze nieuwe, revolutionaire manier van marketing in een stroomversnelling.
Permissiemarketing stelt bedrijven in staat langlopende relaties met potentiële klanten op te bouwen, het vertrouwen en het imago te verbeteren en uiteindelijk betere resultaten te boeken.
In het boek legt Godin uit welke vragen bedrijven zich moeten stellen om permissie-marketing succesvol te implementeren en op welke manier dat kan gebeuren.
Hij doet dat onder andere aan de hand van talloze informatieve cases.
Een revolutionair boek.
De traditionele manier van denken is gebaseerd op wat Godin noemt 'interruption marketing'. Dit betekent dat adverteerders en verkopers hopen de aandacht van de consument te krijgen door in te breken in de activiteiten van de consument, zoals tv-reclame en telemarketing. Door toenemend tijdgebrek en de groeiende mediavormen wordt het steeds moeilijker die aandacht te krijgen. Het is veel effectiever als de consument zelf aangeeft welke informatie hij wel en welke hij niet wil ontvangen of welke informatie hij wel of niet wil verstrekken aan bedrijven.
De ontwikkelingen op internet brengen deze nieuwe, revolutionaire manier van marketing in een stroomversnelling.
Permissiemarketing stelt bedrijven in staat langlopende relaties met potentiële klanten op te bouwen, het vertrouwen en het imago te verbeteren en uiteindelijk betere resultaten te boeken.
In het boek legt Godin uit welke vragen bedrijven zich moeten stellen om permissie-marketing succesvol te implementeren en op welke manier dat kan gebeuren.
Hij doet dat onder andere aan de hand van talloze informatieve cases.
Een revolutionair boek.
Auteur | | Seth Godin |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Economie & Financiën |