Emotionele Intelligentie In De Praktijk
Via research, analyse en gesprekken met managers, bestuurders en mensen op de werkvloer van bedrijven in de hele wereld, beschrijft Daniel Goleman een nieuw paradigma voor het bedrijfsleven. In zijn eigen woorden: 'De regels op het werk zijn aan het veranderen. We worden steeds meer op een nieuwe manier beoordeeld: niet alleen of we slim en competent genoeg zijn, maar vooral hoe goed we onszelf en anderen kunnen beoordelen en hanteren.'Emotionele intelligentie in de praktijk beschrijft deze revolutie en het effect van emotionele intelligentie op bedrijf en organisatie en op mensen die er werken. Tevens bevat dit boek hulpmiddelen en een test om de 'EQ-factor' voor uzelf in kaart te brengen en te optimaliseren. // Recensie(s) :In 1995 verscheen van deze auteur "Emotionele intelligentie : emoties als sleutel tot succes". In deze uitgave, de neerslag van een grondig onderzoek naar de betekenis van EQ op het werk, wordt dit verder uitgediept. Door middel van vele voorbeelden uit de praktijk, tips en tests wordt aangegeven hoe men de EQ-factor van zichzelf en het bedrijf of de organisatie waarvoor men werkt, in kaart kan brengen. In principe is er niet veel nieuws onder de zon, want men weet allang dat niet alleen het leervermogen (IQ), maar ook andere factoren van invloed zijn op het meer of minder succesvol functioneren van personen thuis, op het werk of in andere sociale situaties. In dit boek wordt het op een vlotte en heldere manier, doorspekt met vele verhalen die de zaak duidelijk maken, nog eens verteld. Noten en een register plus vijf appendices completeren het boek.
Auteur | | D. Goleman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness |