Zakendoen over de grens

Zakendoen over de grens

Dineren in McDonalds heeft status in Moskou; in New York geen enkele. Tbc American Dream - van krantenjongen tot miljonair - wordt door de. Fransen als nouveau riche beschouwd. Introductie van een matrixorganisatie in Italië zal altijd op een mislukking uitlopen. Waarom?
In dit boek legt Fons Trompenaars de wortels bloot van onze bedrijfscultuur, waarbij het vooral gaat om die dingen die als vanzelfsprekend worden beschouwd, en analyseert hij de talloze culturele diversificaties. Vijftien jaar lang verrichtte hij onderzoek bij onder andere ki.M, AKZO, Volvo, Kodak, Shell, Heineken, Mars en Philips. Trompenaars onderscheidt naast het Noordwesterse model (waarbij analyse, logica en rationalisatie domineren) en het Eurolatijnse model (waarin persoonlijkheid, intuïtie en gevoel vooropstaan) diverse dualiteiten waaraan de bedrijfscultuur getoetst kan worden: individualisme/collectivisme, een neutrale of emotionele houding, een directe of diffuse benadering enzovoort. Trompenaars stelt dat zonder culturele voorkennis de internationale manager beter thuis kan blijven.

Auteur | Fons Trompenaars
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789025416614
Boekomslag voor ISBN: 9789025424053
Boekomslag voor ISBN: 9781841124728
Boekomslag voor ISBN: 9789057302121
Boekomslag voor ISBN: 9789024379071
Boekomslag voor ISBN: 9789060191576


Boekn ©