Burgerschap
Burgerschapsvorming krijgt steeds meer aandacht in het hbo. Opleidingen vinden het belangrijk dat zij verantwoordelijke professionals opleiden die zich inzetten voor een duurzame samenleving. Keuzevakken op het gebied van burgerschapsvorming maken daarom in toenemende mate deel uit van de curricula. Burgerschap: Mens, cultuur en samenleving is daarbij uitstekend inzetbaar. Het geeft niet alleen inzicht in de samenleving, maar gaat ook in op de plaats die de student daarin zelf inneemt. Inhoud Burgerschapsvorming krijgt steeds meer aandacht in het hbo, om zo studenten op te leiden tot verantwoordelijke professionals die zich inzetten voor een duurzame samenleving. Keuzevakken over burgerschapsvorming maken daarom steeds vaker deel uit van de curricula. Burgerschap: Mens, cultuur en samenleving is daarbij uitstekend inzetbaar. Het geeft niet alleen inzicht in de samenleving, maar gaat ook in op de plaats die de student daarin zelf inneemt. Inclusief online leeromgeving met o.a. het online boek Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorende online leeromgeving. Op de online leeromgeving kunnen studenten en docenten aanvullend en praktisch materiaal vinden waaronder: video's met vragen; aanvullend materiaal ter verdieping; een docentenhandleiding en het online boek. Kenmerken Vertrekpunt is de student die wordt aangezet om na te denken over betrokken burgerschap en de eigen bijdrage aan de samenleving, zowel privé als professioneel. Laat de student zien wat de positieve en negatieve effecten van het handelen zijn op de maatschappij, als individu en als professional. Aandacht voor talrijke thema’s die goed inzetbaar zijn bij bestaande vakken binnen onder andere de opleidingen Social Work en Verpleegkunde. Doelgroep In eerste instantie bedoeld voor (eerstejaars) hbo-studenten Social Work, Verpleegkunde en Ergotherapie, maar is vanaf het tweede jaar ook uitermate geschikt voor studenten Pedagogiek.
Auteur | | Rutger van Eijken |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |