Mediapsychologie

Mediapsychologie

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. In onze moderne informatiesamenleving worden we dagelijks omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen. Mediapsychologie biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. Het boek is opgedeeld in drie delen. Het eerste deel is een korte kennismaking met het vak en legt uit wat mediapsychologie is. Deel twee behandelt de psychologische processen die in de media een rol spelen. Het derde deel laat zien hoe de verschillende typen media zoals nieuws, soaps, en social media ons denken, onze gevoelens en ons handelen beïnvloeden. Voor deze vierde druk zijn alle hoofdstukken geheel herzien en alle voorbeelden geactualiseerd. Mediapsychologie is bedoeld voor studenten in de studierichtingen psychologie, communicatie, media, marketing en journalistiek in het hoger onderwijs. Ook voor iedereen die inzicht wil krijgen in de werking van media is Mediapsychologie verplichte kost. Op www.mediapsychologie.nl vind je achtergrondinformatie, casussen en voorbeelden om je kennis en inzicht te verdiepen.

Auteur | Oscar Peters
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Te koop bij:
bruna logo boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780230279209
Boekomslag voor ISBN: 9789492493460
Boekomslag voor ISBN: 9789089537850
Boekomslag voor ISBN: 9789055948185
Boekomslag voor ISBN: 9789024449828


Boekn ©