Kwaliteitsmanagement

Kwaliteitsmanagement

‘Kwaliteitsmanagement’ is een praktijkgericht boek dat studenten leert hoe zij zelf de eerste stappen kunnen zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in een tijd waarin organisaties niet alleen meer kunnen concurreren op prijs of product maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid. Auteur Bernadette van Pampus beschrijft hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een hulpmiddel kan zijn. In tien hoofstukken komen onderwerpen aan bod als bewustwording, richting, proces managen, auditing, het INK-managementmodel, ISO 9000 en certificatie. Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht. Deze vierde druk sluit aan bij de huidige ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement, de nieuwe ISO 9001 norm (onder andere High Level Structure) en behandelt voorbeelden uit zowel de profit- als de non-profitsector. Dit boek is geschreven voor het hoger beroepsonderwijs én voor diegenen die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.

Auteur | Bernadette van Der Pampus
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789024452460
Boekomslag voor ISBN: 9789047301073
Boekomslag voor ISBN: 9789462365254
Boekomslag voor ISBN: 9789046609798
Boekomslag voor ISBN: 9789055163427


Boekn ©