Pitch  -   Marketingplanning

Pitch - Marketingplanning

Marketingplanning dekt een groot deel van de kerntaak B1-K1 van het kwalificatiedossier Marketing, Communicatie en Evenementen. Ook bereidt dit boek voor op het SPL/ECABO-examen Marketingplanning. Het boek legt, samen met de rest van deze methode, een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het Nima A diploma. Om de stof beter tot leven te kunnen brengen is er een voorbeeldcase van een marketingplan beschikbaar (op www.practicx.nl), met bijbehorende verwerkingsopdrachten. Deze case is verweven met het boek, maar is naar keuze toe te passen. Daarnaast zijn er nog enkele oefencases en er staan natuurlijk ook opdrachten in het boek.

Pitch is een methode voor commerciƫle opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit zeven delen:
* Basisboek marketing
* Marketingplanning
* Marketing: de harde cijfers
* Communicatie
* Marktonderzoek
* Evenementen organiseren
* Extra Pitch voor Nima A
De indeling van de eerste zes delen spoort voor 100% met de indeling van de SPL/ECABO examens, mede doordat deze boeken specifiek gericht zijn op het kwalificatiedossier MCE.

De online toets- en oefenportal practicX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het examen van SPL/ECABO zijn er oefenexamens, eveneens met directe feedback.

Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.

Auteur | Boom
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789039527856
Boekomslag voor ISBN: 9789058758941
Boekomslag voor ISBN: 9789001886028
Boekomslag voor ISBN: 9789400224971
Boekomslag voor ISBN: 9781935253006
Boekomslag voor ISBN: 9789085062899


Boekn ©