Het dodo-effect

Het dodo-effect

Mensen zijn vreemde wezens, maar we lijken onszelf in gekte en irrationaliteit te overtreffen als we samenkomen in organisaties.

Terwijl wereldwijd wordt gezocht naar oprecht leiderschap, zien we in de media regelmatig dat leiders en managers er vooral op zijn gericht de eigen positie te versterken. Dat leidt tot zowel bewust als onbewust afwijkend gedrag dat ons blijft verbazen. Soms met positieve, maar vaker met grote negatieve gevolgen voor organisaties en de medewerkers.

Dit boek biedt een bonte verzameling van menselijk gedrag in al zijn facetten, van klokkenluiders tot het dodo-effect en van injaloetitis tot de trivialiteitswet van Parkinson. Vaak herkenbaar, soms pijnlijk, af en toe hilarisch, maar gelukkig ook met oplossingen vanuit de dagelijkse praktijk. Dit maakt gedragsverandering binnen organisaties, gericht op leiders en medewerkers met oprechte intenties, grijpbaar en concreet.

Het dodo-effect is een eyeopener voor managers, consultants en iedereen die zich regelmatig binnen organisaties beweegt.

Gyuri Vergouw is al ruim 25 jaar actief in de advieswereld en auteur van diverse bestsellers op het gebied van management en sport.

Auteur | Gyuri Vergouw
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
bruna logo boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789024402663
Boekomslag voor ISBN: 9789082326345
Boekomslag voor ISBN: 9789024452651
Boekomslag voor ISBN: 9789047009610
Boekomslag voor ISBN: 9789067970747
Boekomslag voor ISBN: 9789024402359


Boekn ©