Uit der winden snelle vaart is de vorm van Peugeot geboren
Advertenties uit de vorige eeuw hebben iets romantisch. Ontstaan in een tijd dat alles langzamer ging, terwijl de adverteerder juist het tegenovergestelde wil uitdrukken. En sommige zaken veranderen nooit, zuinigheid, snelheid, comfort. Het is van alle tijden, ook in de onze van emissies en belastingvoordelen. Het wordt nooit meer zoals het was, daarom is het des te leuker nog even door de beelden van vervlogen tijden te bladeren. Uit der winden snelle vaartÉ is nostalgisch genieten in optima forma en geeft een prachtig overzicht van 80 jaar Peugeotadvertenties, samengesteld uit de privŽcollectie van een gedreven verzamelaar.
Dit boekje neemt u mee naar de roaring twenties, de stijlvolle jaren dertig, de wederopbouw van de jaren vijftig, de gekte van de jaren zestig, de nieuwe zakelijkheid van de jaren zeventig en de soberheid van de jaren tachtig. Wat opvalt, advertenties zijn altijd positief, nergens sporen van oorlogsgeweld, crisis of andere malheur. Want er moest wel verkocht worden.
Dit boekje neemt u mee naar de roaring twenties, de stijlvolle jaren dertig, de wederopbouw van de jaren vijftig, de gekte van de jaren zestig, de nieuwe zakelijkheid van de jaren zeventig en de soberheid van de jaren tachtig. Wat opvalt, advertenties zijn altijd positief, nergens sporen van oorlogsgeweld, crisis of andere malheur. Want er moest wel verkocht worden.
Auteur | | Wim Noorman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |