Leiders in cultuurverandering
Zonder succesvolle cultuurverandering geen strategische vernieuwing.
Dit boek gaat over leidende bedrijven in Nederland, bedrijven die leiders zijn in verandering. Ze nemen het voortouw en doen het beter dan hun concurrenten. Het gaat ook over mensen die de leiding nemen. Dat zijn niet alleen topmanagers, maar ook leidinggevenden, professionals en medewerkers. Mensen die het anders willen, hun nek uitsteken en initiatief nemen. Ze benoemen problemen, formuleren ambities, zoeken mensen die mee willen doen en gaan aan de slag. Juist het samenspel tussen deze spelers is één van de succesfactoren voor cultuurverandering. De initiatiefnemers in cultuurverandering praten niet over cultuurverandering en zijn misschien juist daarom succesvol.
Cultuurverandering raakt de reden van bestaan van organisaties, de maatschappelijke betekenis en de klantwaarde. Dit boek biedt leiders en managers in bedrijven, adviseurs en studenten voorbeelden, inzichten en inspiraties om succesvol te werken aan cultuurveranderingen. Gebaseerd op zestien studies in Nederlandse organisaties die werken aan hun organisatiecultuur biedt dit boek:
Illustratieve voorbeelden hoe leiders succes boeken
Praktische inzichten in veranderstrategieën om een passende aanpak te kiezen
Talloze interventies die concrete handvatten bieden voor cultuurverandering
Kritische succesvoorwaarden en randvoorwaarden voor succesvol handelenDit boek bevat verhalen hoe Albert Heijn, KPN, Philips en Rabobank zich kwalificeren voor de toekomst, hoe Arcadis en KLM internationale samenwerking realiseren, hoe zorginstellingen s' Heeren Loo en Jeugdformaat hun zorgverlening verbeteren, hoe de Nederlandse Spoorwegen, Tempo Team, Content en de IND de klant centraal stellen in hun dienstverlening, hoe politie Amsterdam-Amstelland werk maakt van diversiteit, het Ministerie van Binnenlandse Zaken innovaties stimuleert in het openbaar bestuur en hoe de gemeente Amsterdam jong talent weet te behouden.
Prof. dr Jaap Boonstra is verbonden aan Sioo en hoogleraar organisatieverandering aan de Universteit in Amsterdam en bij Esade Business School in Barcelona. Jaap Boonstra is betrokken bij vernieuwingsprocessen in organisatorische netwerken en begeleidt bedrijven en overheidsorganisaties in complexe veranderingen.
Audio CD: Management Topic: Leiders in cultuurverandering: misvattingen en essenties
Deze Management Topics is de weerslag van een onderzoek naar leiders in cultuurverandering dat in opdracht van Stichting Management Studies werd verricht. Aan het onderzoek is twee jaar met een team van tien mensen gewerkt. Er zijn zestien bedrijven diepgaand onderzocht, maar dan 300 gesprekken gevoerd, en talloze documenten verzameld. Op basis van de praktijkstudies is het boek ´Leiders in cultuurverandering´ verschenen. Het is dat boek, dat de aanleiding vormt voor deze management topic.
Het boek is zowel los als in combinatie met de audio cd te bestellen.
E-book via: www.bol.com "
Dit boek gaat over leidende bedrijven in Nederland, bedrijven die leiders zijn in verandering. Ze nemen het voortouw en doen het beter dan hun concurrenten. Het gaat ook over mensen die de leiding nemen. Dat zijn niet alleen topmanagers, maar ook leidinggevenden, professionals en medewerkers. Mensen die het anders willen, hun nek uitsteken en initiatief nemen. Ze benoemen problemen, formuleren ambities, zoeken mensen die mee willen doen en gaan aan de slag. Juist het samenspel tussen deze spelers is één van de succesfactoren voor cultuurverandering. De initiatiefnemers in cultuurverandering praten niet over cultuurverandering en zijn misschien juist daarom succesvol.
Cultuurverandering raakt de reden van bestaan van organisaties, de maatschappelijke betekenis en de klantwaarde. Dit boek biedt leiders en managers in bedrijven, adviseurs en studenten voorbeelden, inzichten en inspiraties om succesvol te werken aan cultuurveranderingen. Gebaseerd op zestien studies in Nederlandse organisaties die werken aan hun organisatiecultuur biedt dit boek:
Illustratieve voorbeelden hoe leiders succes boeken
Praktische inzichten in veranderstrategieën om een passende aanpak te kiezen
Talloze interventies die concrete handvatten bieden voor cultuurverandering
Kritische succesvoorwaarden en randvoorwaarden voor succesvol handelenDit boek bevat verhalen hoe Albert Heijn, KPN, Philips en Rabobank zich kwalificeren voor de toekomst, hoe Arcadis en KLM internationale samenwerking realiseren, hoe zorginstellingen s' Heeren Loo en Jeugdformaat hun zorgverlening verbeteren, hoe de Nederlandse Spoorwegen, Tempo Team, Content en de IND de klant centraal stellen in hun dienstverlening, hoe politie Amsterdam-Amstelland werk maakt van diversiteit, het Ministerie van Binnenlandse Zaken innovaties stimuleert in het openbaar bestuur en hoe de gemeente Amsterdam jong talent weet te behouden.
Prof. dr Jaap Boonstra is verbonden aan Sioo en hoogleraar organisatieverandering aan de Universteit in Amsterdam en bij Esade Business School in Barcelona. Jaap Boonstra is betrokken bij vernieuwingsprocessen in organisatorische netwerken en begeleidt bedrijven en overheidsorganisaties in complexe veranderingen.
Audio CD: Management Topic: Leiders in cultuurverandering: misvattingen en essenties
Deze Management Topics is de weerslag van een onderzoek naar leiders in cultuurverandering dat in opdracht van Stichting Management Studies werd verricht. Aan het onderzoek is twee jaar met een team van tien mensen gewerkt. Er zijn zestien bedrijven diepgaand onderzocht, maar dan 300 gesprekken gevoerd, en talloze documenten verzameld. Op basis van de praktijkstudies is het boek ´Leiders in cultuurverandering´ verschenen. Het is dat boek, dat de aanleiding vormt voor deze management topic.
Het boek is zowel los als in combinatie met de audio cd te bestellen.
E-book via: www.bol.com "
Auteur | | Jaap Boonstra |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |