De winst van productiviteit

De winst van productiviteit

''Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies

Groei van productiviteit betekent winst. Welke ondernemer wil dat niet? In 'De winst van productiviteit' wordt een model voor de meting en besturing van de productiviteit voor dienstverlenende ondernemingen gepresenteerd.

Vaak wordt beweerd dat de productiviteit van dienstverlenende ondernemingen bepaald wordt door de markt waarin de onderneming opereert, de grootte van de onderneming of de groei van de onderneming. Deze studie concludeert het tegendeel: de mogelijkheden om de eigen productiviteit te verbeteren, worden dominant door de onderneming zelf bepaald.

De cases van Albert Heijn, Endemol Nederland, ING Direct, Sodexho Nederland en Randstad Callflex geven een goed beeld van hoe succesvolle dienstverleners hun productiviteit besturen. Ondernemers en managers kunnen uit deze cases inspiratie opdoen over hoe ze de productiviteit van hun eigen onderneming kunnen verbeteren.

'De winst van productiviteit' geeft managers en ondernemers de kans om de productiviteit van hun onderneming te besturen. Het ontwikkelde stappenmodel vormt een praktische leidraad om de eigen productiviteit te analyseren en een ambitie te formuleren en zet aan tot concrete acties.

Dr. Marc A. Zegveld is partner van TVA developments bv en adviseert diverse Nederlandse ondernemingen over strategie en productiviteit. Tevens is Marc Zegveld als associate professor strategisch management verbonden aan de Technische Universiteit Delft. Naast verschillende boeken en artikelen heeft hij meer dan 50 columns in het Financieele Dagblad geschreven over strategie, innovatie en productiviteit. Marc Zegveld is onlangs door IBM met de prestigieuze Global Faculty Award onderscheiden.

Dr. Erik den Hartigh is als universitair docent verbonden aan sectie Technologie, Strategie en Ondernemerschap van de TU Delft. Hij doceert over strategisch management van technologie en over innovatiesystemen. Zijn belangrijkste onderzoeksterrein is increasing returns, ofwel positieve feedbackeffecten in bedrijven en markten en de gevolgen daarvan voor de bedrijfsprestaties. Daarnaast is hij als consultant verbonden aan TVA developments bv.''

Auteur | M.A. Zegveld
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780415346382
Boekomslag voor ISBN: 9789069624006
Boekomslag voor ISBN: 9781846142338
Boekomslag voor ISBN: 9789020458343
Boekomslag voor ISBN: 9789025408053
Boekomslag voor ISBN: 9789069622651


Boekn ©