Managen Met Ratio En Emotie
De succesvolle manager heeft volop oog voor de emoties van zijn medewerker en slaagt er in die emoties in balans te brengen met de ratio van de onderneming, de organisatie. Ligt die balans voor een individu buiten bereik, dan geeft hij die medewerker de moed die balans elders te zoeken. Zo brengt de succesvolle manager mensen in hun kracht en kracht in de organisatie. Cees Buys beschrijft het managen van emoties op eenvoudige wijze.
Zijn twee leidende principes zijn:
Emotionele waarden: Een organisatie is een verzameling mensen. Laat deze mensen zich ontwikkelen op basis van hun talenten, van waar hun hart ligt. Ze gaan excelleren en nemen de organisatie op sleeptouw. Vertrouwen is de basis. Faciliteer het proces bewust, controleer en waardeer de resultaten met respect.
Rationele waarden: Ontwikkel de bedrijfsmatige kant van de organisatie, de onderneming, optimaal.
De mate waarin je Emotie en Ratio ontwikkelt en met elkaar in balans weet te brengen, bepaalt de mate van succes.
Voor meer achtergrondinformatie en interactieve communicatie met o.a. de auteur bezoekt u de website van dit boek:
www.slapendoejesnachts.nl.
Over de auteur
Cees Buys (1958) werkte na het doorlopen van de hogere hotelschool in de Amsterdamse hotellerie en op diverse posities binnen de luchtvaart_industrie. Sinds 1993 werkt hij zelfstandig als verander- en crisis_manager. Meer dan 35 organisaties hebben inmiddels van zijn diensten gebruik gemaakt.
Zijn twee leidende principes zijn:
Emotionele waarden: Een organisatie is een verzameling mensen. Laat deze mensen zich ontwikkelen op basis van hun talenten, van waar hun hart ligt. Ze gaan excelleren en nemen de organisatie op sleeptouw. Vertrouwen is de basis. Faciliteer het proces bewust, controleer en waardeer de resultaten met respect.
Rationele waarden: Ontwikkel de bedrijfsmatige kant van de organisatie, de onderneming, optimaal.
De mate waarin je Emotie en Ratio ontwikkelt en met elkaar in balans weet te brengen, bepaalt de mate van succes.
Voor meer achtergrondinformatie en interactieve communicatie met o.a. de auteur bezoekt u de website van dit boek:
www.slapendoejesnachts.nl.
Over de auteur
Cees Buys (1958) werkte na het doorlopen van de hogere hotelschool in de Amsterdamse hotellerie en op diverse posities binnen de luchtvaart_industrie. Sinds 1993 werkt hij zelfstandig als verander- en crisis_manager. Meer dan 35 organisaties hebben inmiddels van zijn diensten gebruik gemaakt.
Auteur | | Cees Buys |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |