Basisboek Interne communicatie
"Interne Communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren. In het Basisboek Interne Communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbare inleiding om de communicatie in een organisatie(-onderdeel) te verbeteren.
De geheel herziene editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I beschrijft de context: een kennismaking met organisaties, met cultuur en met veranderingen in organisaties.
Deel II besteedt aandacht aan communicatie in organisaties. Er staan twee visies op interne communicatie centraal: de actie-visie en de interactie-visie. Uiteraard is daarin ook aandacht voor digitale interne communicatie.
Vervolgens komen in Deel III vijf kernelementen aan de orde:
onderzoek naar interne communicatie
beleid en organisatie van interne communicatie
managers communicatiever maken
veranderingen communicatiever maken
adviseren over interne communicatie www.internecommunicatie.vangorcum.nl
Bij het boek hoort vanaf januari 2011 bovengenoemde website. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, zoals bijvoorbeeld actuele casuïstiek en opdrachten per hoofdstuk. De website wordt regelmatig geactualiseerd. Basisboek Interne Communicatie bevat vele voorbeelden en checklists. Het is vooral bestemd voor hbo-studenten Communicatie en cursisten van beroepsopleidingen Communicatie.
Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur te Zeist. Hij houdt zich bezig met het professionaliseren van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over interne communicatie en veranderingen."
De geheel herziene editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I beschrijft de context: een kennismaking met organisaties, met cultuur en met veranderingen in organisaties.
Deel II besteedt aandacht aan communicatie in organisaties. Er staan twee visies op interne communicatie centraal: de actie-visie en de interactie-visie. Uiteraard is daarin ook aandacht voor digitale interne communicatie.
Vervolgens komen in Deel III vijf kernelementen aan de orde:
onderzoek naar interne communicatie
beleid en organisatie van interne communicatie
managers communicatiever maken
veranderingen communicatiever maken
adviseren over interne communicatie www.internecommunicatie.vangorcum.nl
Bij het boek hoort vanaf januari 2011 bovengenoemde website. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, zoals bijvoorbeeld actuele casuïstiek en opdrachten per hoofdstuk. De website wordt regelmatig geactualiseerd. Basisboek Interne Communicatie bevat vele voorbeelden en checklists. Het is vooral bestemd voor hbo-studenten Communicatie en cursisten van beroepsopleidingen Communicatie.
Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur te Zeist. Hij houdt zich bezig met het professionaliseren van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over interne communicatie en veranderingen."
Auteur | | Erik Reijnders |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |