In De Ban Van Het Kind
In de kinderopvang staat meer en meer het pedagogisch handelen centraal. In beleidsplannen geven kindercentra aan welke pedagogische kwaliteit zij nastreven. Om deze kwaliteit daadwerkelijk te bereiken, is de dagelijkse praktijk natuurlijk van groot belang. In de ban van het kind stelt die dagelijkse praktijk dan ook centraal. Aan de hand van begrippen als rechtvaardigheid, participatie, respect en leefbaarheid komen de verschillende pedagogische aspecten van het werken in de kinderopvang aan bod. De vele casussen, de levendige illustraties en de vragen en verwerkingsopdrachten aan het einde van ieder hoofdstuk maken In de ban van het kind tot een zeer praktisch, maar vooral stimulerend boek voor zowel werknemers in de kinderopvang als deelnemers aan SPW3-opleidingen.
Joop Berding (1954) is al meer dan dertig jaar werkzaam in de sector opvoeding, onderwijs en vorming. Momenteel werkt hij als onderwijsadviseur bij de afdeling primair onderwijs van de CED-Groep te Rotterdam. Hij publiceerde enkele boeken en vele artikelen over Korczak en Dewey en is sinds 1996 bestuurslid van de Janusz Korczak Stichting.
In de ban van het kind is geïnspireerd door het gedachtegoed van Janusz Korczak. Deze Poolse pedagoog en schrijver was van 1912 tot 1942 arts-directeur van een aantal weeshuizen in Warschau. Zijn hele leven kwam hij op voor een rechtvaardige behandeling van kinderen, gebaseerd op wederzijds respect.
Joop Berding (1954) is al meer dan dertig jaar werkzaam in de sector opvoeding, onderwijs en vorming. Momenteel werkt hij als onderwijsadviseur bij de afdeling primair onderwijs van de CED-Groep te Rotterdam. Hij publiceerde enkele boeken en vele artikelen over Korczak en Dewey en is sinds 1996 bestuurslid van de Janusz Korczak Stichting.
In de ban van het kind is geïnspireerd door het gedachtegoed van Janusz Korczak. Deze Poolse pedagoog en schrijver was van 1912 tot 1942 arts-directeur van een aantal weeshuizen in Warschau. Zijn hele leven kwam hij op voor een rechtvaardige behandeling van kinderen, gebaseerd op wederzijds respect.
Auteur | | J. Berding |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |