De organisatie als verhaal

De organisatie als verhaal

Organisaties streven voortdurend naar verbeteringen: verbetering van de service aan de klant, verbetering van de samenwerking tussen de medewerkers, verbetering van het management Het valt echter niet altijd mee dergelijke verbeteringen ook daadwerkelijk te realiseren. Op zulke momenten kan het helpen de organisatie en haar medewerkers eens vanuit een heel nieuw perspectief te benaderen. Niets minder dan zoÕn ÔparadigmaveranderingÕ is het doel van de in dit boek beschreven methode. De verschillende auteurs kijken naar organisaties als verhalen waarbinnen en waarmee mensen betekenis geven aan hun werk en aan hun eigen bestaan. Hierbij maken zij gebruik van de Zelfkonfrontatiemethode (ZKM). Deze methode is een uitstekend hulpmiddel voor wie behoefte heeft aan enige (zelf)reflectie en kan gebruikt worden op alle niveaus van de organisatie Ð van de individuele medewerker tot de organisatie als geheel. De organisatie als verhaal is geen droge theoretische verhandeling; integendeel, de nadruk ligt juist op de praktische toepassing van de beschreven methode. Een verrassend en inspirerend boek, dat een nieuw licht werpt op uw organisatie en haar medewerkers.

Auteur | E. van Loon
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789024403547
Boekomslag voor ISBN: 9789023242024
Boekomslag voor ISBN: 9789490463670
Boekomslag voor ISBN: 9789083296340
Boekomslag voor ISBN: 9789083078618


Boekn ©