De organisatie als verhaal
Organisaties streven voortdurend naar verbeteringen: verbetering van de service aan de klant, verbetering van de samenwerking tussen de medewerkers, verbetering van het management Het valt echter niet altijd mee dergelijke verbeteringen ook daadwerkelijk te realiseren. Op zulke momenten kan het helpen de organisatie en haar medewerkers eens vanuit een heel nieuw perspectief te benaderen. Niets minder dan zoÕn ÔparadigmaveranderingÕ is het doel van de in dit boek beschreven methode. De verschillende auteurs kijken naar organisaties als verhalen waarbinnen en waarmee mensen betekenis geven aan hun werk en aan hun eigen bestaan. Hierbij maken zij gebruik van de Zelfkonfrontatiemethode (ZKM). Deze methode is een uitstekend hulpmiddel voor wie behoefte heeft aan enige (zelf)reflectie en kan gebruikt worden op alle niveaus van de organisatie Ð van de individuele medewerker tot de organisatie als geheel. De organisatie als verhaal is geen droge theoretische verhandeling; integendeel, de nadruk ligt juist op de praktische toepassing van de beschreven methode. Een verrassend en inspirerend boek, dat een nieuw licht werpt op uw organisatie en haar medewerkers.
Auteur | | E. van Loon |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |