Ethiek van de gastvrijheid

Ethiek van de gastvrijheid

"Dienstverlenende organisaties - of het nu gaat om horeca, hulpverlening, toerisme en recreatie, of om winkelbedrijven - moeten in hun bedrijfsvoering het begrip gastvrijheid koesteren.

Gastvrijheid is voor deze organisaties de bedrijfsethiek bij uitstek. In deze ethiek wordt gastvrijheid als waarde gekoppeld aan de doelstellingen die elke onderneming ook heeft, namelijk winst maken en werken aan het eigen voortbestaan. Met andere woorden: hoe kun je gastvrijheid verlenen, aan dienstbetoon doen, en tegelijkertijd een commercieel verantwoord bedrijf zijn.

Vijver werkt de consequenties van het begrip gastvrijheid voor verschillende aandachtsvelden, zoals personeelsbeleid, omgang met de natuur, interculturele contacten en organisatiecultuur, uit.

Dr. H.W. Vijver is docent bedrijfsethiek aan de Faculteit Economie & Management van de Christelijke Hogeschool Noor-Nederland te Leeuwarden. Hij is tevens coordinator van het studiecentrum voor ethiek en levensbeschouwing van deze hogeschool."

Auteur | Hélène Vijver
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Religie, Spiritualiteit & Filosofie

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789492723413
Boekomslag voor ISBN: 9789052561035
Boekomslag voor ISBN: 9789021139319
Boekomslag voor ISBN: 9780141043692
Boekomslag voor ISBN: 9798787553437
Boekomslag voor ISBN: 9789053523209


Boekn ©