De echo
Wie was Billy Blake, anders dan een dakloze alcoholist die doelloos over straat zwierf? Hoe kwam het dat hij levenloos werd aangetroffen in een van de rijkste buurten van de stad, uitgeteerd en verhongerd? En waarom uitgerekend in de garage van een vrouw van wie de echtgenoot, een puissant rijke bankier, vijf jaar eerder met de noorderzon is vertrokken, met medeneming van een enorm fortuin?
Na de gruwelijke vondst in haar garage heeft Amanda Powell elk contact met de pers gemeden. Nu, zes maanden later, benadert ze ineens de journalist Michael Deacon. Ze lijkt geobsedeerd door haar dode bezoeker. Deacons nieuwsgierigheid - zowel naar Amanda zelf als naar haar plotselinge belangstelling voor de mysterieuze Billy - is groot. En dat heeft meer te maken met zijn eigen verleden dan met de moralistische opstelling van Amanda - een vrouw wier rijkdom erop lijkt te duiden dat haar echtgenoot dood is... vermoord?
Maar wat billy Blake ermee te maken heeft?
Minette Walters debuteerde in 1992 als thrillerschrijfster met Het ijshuis, dat meteen een groot succes werd. In snel tempo volgden De beeldhouwster (eerder uitgegeven als Het motief en bekroond met de Edgar Allan Poe Award) Het Heksenmasker (bekroond met de Golden Dagger Award) en De donkere kamer. Het ijshuis, Het heksenmasker en De beeldhouwster zijn inmiddels voor televisie verfilmd.
De Volkskrant over Minette Walters: 'De grote kracht van Walters is dat ze telkens met een volslagen nieuw boek voor de dag komt.'
De pers over De echo: 'Goed en kwaad [zijn] niet ondubbelzinnig over twee parijen verdeeld. De echo van het verhaal klinkt dan ook nog een tijdje na.' NRC Handelsblad
'...spannend en vooral ontroerend boek, met een adembenemend plot.' VN's Detective & Thrillergids ****
'De echo valt nauwelijks genoeg te prijzen.' Dagblad de Limburger
'Voor alle liefhebbers van de hogere regionen van het genre een must.' Trouw
'Ze schrijft het [...] allemaal onweerstaanbaar prachtig op.' De Volkskrant
Na de gruwelijke vondst in haar garage heeft Amanda Powell elk contact met de pers gemeden. Nu, zes maanden later, benadert ze ineens de journalist Michael Deacon. Ze lijkt geobsedeerd door haar dode bezoeker. Deacons nieuwsgierigheid - zowel naar Amanda zelf als naar haar plotselinge belangstelling voor de mysterieuze Billy - is groot. En dat heeft meer te maken met zijn eigen verleden dan met de moralistische opstelling van Amanda - een vrouw wier rijkdom erop lijkt te duiden dat haar echtgenoot dood is... vermoord?
Maar wat billy Blake ermee te maken heeft?
Minette Walters debuteerde in 1992 als thrillerschrijfster met Het ijshuis, dat meteen een groot succes werd. In snel tempo volgden De beeldhouwster (eerder uitgegeven als Het motief en bekroond met de Edgar Allan Poe Award) Het Heksenmasker (bekroond met de Golden Dagger Award) en De donkere kamer. Het ijshuis, Het heksenmasker en De beeldhouwster zijn inmiddels voor televisie verfilmd.
De Volkskrant over Minette Walters: 'De grote kracht van Walters is dat ze telkens met een volslagen nieuw boek voor de dag komt.'
De pers over De echo: 'Goed en kwaad [zijn] niet ondubbelzinnig over twee parijen verdeeld. De echo van het verhaal klinkt dan ook nog een tijdje na.' NRC Handelsblad
'...spannend en vooral ontroerend boek, met een adembenemend plot.' VN's Detective & Thrillergids ****
'De echo valt nauwelijks genoeg te prijzen.' Dagblad de Limburger
'Voor alle liefhebbers van de hogere regionen van het genre een must.' Trouw
'Ze schrijft het [...] allemaal onweerstaanbaar prachtig op.' De Volkskrant
Auteur | | Minette Walters |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Thrillers & Spanning |