Opvoeden in de klas
Deze derde herwerkte editie is een must voor elke leerkracht. In dit boek vind je het antwoord op de vraag hoe je het beste omgaat met leerlingen in de klas
Hoe ga je goed om met leerlingen in de klas? Een vraag die voor leerkrachten, van het primair of kleuteronderwijs tot het hoger onderwijs, een hele loopbaan lang relevant blijft. Opvoeden in de klas wil iedere lesgever helpen bij zijn of haar dagelijkse job. Het boek beschrijft principes en technieken waarmee leerkrachten kunnen werken om hun eigen aanpak verder uit te bouwen, en besteedt ook de nodige aandacht aan een goede samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving. Opvoeden in de klas heeft de afgelopen jaren op het nachtkastje gelegen van vele duizenden leerkrachten. In deze derde herwerkte editie vindt de lezer een vernieuwd inleidend hoofdstuk over de actuele tendensen in het onderwijs, een apart hoofdstuk over pesten en plagen, meer aandacht voor positief omgaan met emoties en flow als kernbegrip in elk pedagogisch proces. Aan deze editie zijn de recentste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek rond klasmanagement toegevoegd en een reeks denkoefeningen die de lezer meteen aan de slag zetten.
Hoe ga je goed om met leerlingen in de klas? Een vraag die voor leerkrachten, van het primair of kleuteronderwijs tot het hoger onderwijs, een hele loopbaan lang relevant blijft. Opvoeden in de klas wil iedere lesgever helpen bij zijn of haar dagelijkse job. Het boek beschrijft principes en technieken waarmee leerkrachten kunnen werken om hun eigen aanpak verder uit te bouwen, en besteedt ook de nodige aandacht aan een goede samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving. Opvoeden in de klas heeft de afgelopen jaren op het nachtkastje gelegen van vele duizenden leerkrachten. In deze derde herwerkte editie vindt de lezer een vernieuwd inleidend hoofdstuk over de actuele tendensen in het onderwijs, een apart hoofdstuk over pesten en plagen, meer aandacht voor positief omgaan met emoties en flow als kernbegrip in elk pedagogisch proces. Aan deze editie zijn de recentste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek rond klasmanagement toegevoegd en een reeks denkoefeningen die de lezer meteen aan de slag zetten.
Auteur | | Herman van den Broeck |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |