Het belang van partnerships en allianties

Het belang van partnerships en allianties

De traditionele verhouding tussen opdrachtgever en leverancier wankelt, en is in feite reeds achterhaald. Razendsnelle ontwikkelingen door de toepassing van informatie- en communicatietechnologie en toenemende concurrentie wereldwijd dwingen ondernemingen tot andere strategieën. Zij moeten continu eraan werken producten op de markt te brengen van hoge kwaliteit, die voldoen aan de eisen en wensen van afnemers, en dat tegen sterk concurrerende prijzen. Samenwerking met leveranciers biedt dan mogelijkheden. Uitbesteders gaan samenwerken met een kleiner aantal leveranciers, die gezamenlijk bereid zijn aanvaardbare risico's te nemen om opdrachten zo efficiënt mogelijk uit te voeren, tegen de laagst mogelijke investeringskosten, met als doel hier een gezamenlijk voordeel mee te behalen. Voor inkopende ondernemingen zijn partnership en alliantie twee vormen van samenwerking met 'best in class'-leveranciers die kunnen leiden tot het realiseren van die doelstellingen. Dit boek zet helder uiteen wat partnership en alliantie inhouden, waarin zij van elkaar verschillen, en hoe en dergelijke relatie met leveranciers succesvol kan worden opgebouwd.

Auteur | P.J. Jurg
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9781398600454
Boekomslag voor ISBN: 9789014063911
Boekomslag voor ISBN: 9780814437537
Boekomslag voor ISBN: 9781292257891
Boekomslag voor ISBN: 9789461262455
Boekomslag voor ISBN: 9783593506692


Boekn ©