De kracht van verpakking
Het zijn roerige tijden in marketing- en communicatieland. Tijden waarin de effectiviteit van marketing- en vooral ook communicatieactiviteiten volop in de aandacht staan. Want het is iedere professionele merkenmaker duidelijk dat gewoon doorgaan op de oude manier niet langer kan. Themacampagnes gericht op massale doelgroepen blijken steeds minder effectief. Het palet van communicatiemiddelen, dat overigens altijd al heel omvangrijk is geweest, zal nu echt in zijn volle breedte moeten worden ingezet. Waarom dan een boek over dat ene middel 'packaging design' en niet over het brede palet? Het ontwerp van verpakkingen is een van de belangrijkste communicatie-instrumenten waarmee het fundament onder een merkartikel wordt gebouwd. Een merkartikel zonder verpakking bestaat niet. Verpakking kan niet worden weggelaten, zoals dat met andere communicatiemiddelen kan. Of het ontwerp nu goed is of niet, het functioneert en het communiceert. Natuurlijk is een goed ontwerp dat actief de essentie van het merk uitdraagt, beter dan zomaar een stukje karton of iets met een leuk kleurtje dat de aandacht vraagt. Verpakkingsontwerp verdient daarom een specifiek handboek.
Auteur | | Fons Koopmans |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiƫn |