Verkoopmarketing
Verkoopmarketing laat zien dat er een duidelijke relatie ligt tussen het succesvol implementeren van een strategie en het dagelijkse werk van verkopers. Vaak blijken goeddoordachte strategien niet effectief, omdat het samenspel met de verkooporganisatie niet goed is verzorgd. Gebrekkige communicatie of ontbreken van de bereidheid tot samenwerking leidt ertoe dat die strategieen helemaal niet worden geimplementeerd of zelfs door Verkoop in het geheel niet als zodanig worden herkend.
Verkoopmarketing laat zien dat een verkooporganisatie een belangrijk marketinginstrument is, dat beleid een uniek aanzien kan geven en dat veel effect heeft. Het boek presenteert een stappenplan voor strategie-implementatie in de verkoopafdeling en doet dat met behulp van een groot aantal voorbeelden en checklisten: u krijgt niet alleen veel informatie, maar ook een gestructureerd werkplan, ontwikkeld in de praktijk, daar getest en vervolgens geimplementeerd.
Verkoopmarketing is niet alleen geschreven voor marketingstrategen, het boek is zeker ook bedoeld voor verkopers.
De verkoper anno 2000 is immers meer dan iemand die goed contacten kan leggen, het is iemand die verschillende functies beheerst en strategie implementeert.
Verkoopmarketing laat zien dat een verkooporganisatie een belangrijk marketinginstrument is, dat beleid een uniek aanzien kan geven en dat veel effect heeft. Het boek presenteert een stappenplan voor strategie-implementatie in de verkoopafdeling en doet dat met behulp van een groot aantal voorbeelden en checklisten: u krijgt niet alleen veel informatie, maar ook een gestructureerd werkplan, ontwikkeld in de praktijk, daar getest en vervolgens geimplementeerd.
Verkoopmarketing is niet alleen geschreven voor marketingstrategen, het boek is zeker ook bedoeld voor verkopers.
De verkoper anno 2000 is immers meer dan iemand die goed contacten kan leggen, het is iemand die verschillende functies beheerst en strategie implementeert.
Auteur | | Holger Dannenberg |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Economie & Financiƫn |