Nieuwe Businessmodellen II

Nieuwe Businessmodellen II

We leven in een tussentijd, een tijd van transitie van een lineaire naar een circulaire economie. Het moet radicaal anders, maar hoe dan? Den Haag bezuinigt op een economie van het verleden. Tegelijkertijd wordt een economie van de toekomst zichtbaar in alle mogelijke initiatieven van burgers, bedrijven en overheden. De echte veranderingen krijgen vorm aan de onderkant van de samenleving. Het resultaat is een dynamische, rommelige en rafelige zoektocht naar het samen opnieuw uitvinden van waardecreatie. Waardecreatie die zich op een andere manier laat organiseren. Tussen burgers onderling, maar ook tussen burgers en bedrijven of bedrijven onderling. In dit speelveld moet de overheid vaak haar nieuwe rol nog uitvinden. Met andere spelregels, principes en verschuivende technologie. Dit alles leidt tot andere vormen van organiseren en tot ander transacties. Die ontwikkeling wordt zichtbaar in Nieuwe Business Modellen. Soms zijn die NBM's gewoon sympatieke initiatieven met een nogal onprofessionele aanpak. soms is er ok al sprake van een duidelijk nieuw model. Vaak zoeken NBM's nog naar passende en organisatorische en juridische structuren. Maar mogelijk is dat juist kenmerkend voor de periode van transitie waar we ons in bevinden. Dat en nog meer blijkt uit dit onderzoek naar Nieuwe Business Modellen in het voorjaar van 2013.

Auteur | Jan Jonker
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789462200869
Boekomslag voor ISBN: 9789024429097
Boekomslag voor ISBN: 9789013109375
Boekomslag voor ISBN: 9789062245260
Boekomslag voor ISBN: 9789024443901
Boekomslag voor ISBN: 9789081197984


Boekn ©