Social media en projectcommunicatie Communicatie Dossier 35
In razend tempo veroveren social media een plek in het communicatielandschap. Het is niet langer meer het domein van computernerds, maar een nieuwe manier om verbindingen te maken met personen of groepen binnen en buiten organisaties. Met een nieuwe dynamiek: de basis is weliswaar informatie-uitwisseling via de formele projectmedia, maar de betekenisgeving vindt plaats in discussies in social media of daaromheen. Het bepalen van de discussie of het sturen ervan vanuit het project is een illusie. Wat betekent deze ontwikkeling voor projectcommunicatie en de manier waarop de projectorganisatie contacten met de omgeving onderhoudt? En hoe te komen tot een strategisch doordachte en onderbouwde inzet van social media bij de communicatie van projecten?
Op al deze vragen wordt in dit Communicatie dossier het antwoord gegeven. Met praktijkcases, voorbeelden en een checklist, gebaseerd op het in dit dossier gepresenteerde model.
Jan Jelle van Hasselt is mede-eigenaar van Wit Communicatieadviseurs in Amsterdam, dat hij samen met Huib Koeleman en Ronald Schepers in 2007 oprichtte. Hij beschikt over ruim twintig jaar ervaring in advieswerk en communicatie. Met afgeronde studies bedrijfskunde en rechten als bagage, plaatst hij communicatie steeds in het bredere organisatieperspectief. Zijn specialismen zijn corporate communicatie, verandercommunicatie en projectcommunicatie. In 2000 behaalde hij de Master-titel in Corporate Communications aan de Erasmus Universiteit.
Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan op het gebied van verandercommunicatie, intranet, interne- en projectcommunicatie. In 2006 verscheen van zijn hand bij Kluwer het Communicatie dossier Bruggen Bouwen. Communicatie van projecten en programma's. Hij levert regelmatig bijdragen aan de tijdschriften Communicatie en Interne Communicatie. Daarnaast is hij bestuurslid van Logeion, vereniging voor communicatie, en jurylid van de Galjaardprijs voor overheidscommunicatie.
E-mail: janjelle.van.hasselt@Witcommunicatie.nl
Twitter: @Janjelle
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/jan-jelle-van-hasselt/0/5a1/612
Op al deze vragen wordt in dit Communicatie dossier het antwoord gegeven. Met praktijkcases, voorbeelden en een checklist, gebaseerd op het in dit dossier gepresenteerde model.
Jan Jelle van Hasselt is mede-eigenaar van Wit Communicatieadviseurs in Amsterdam, dat hij samen met Huib Koeleman en Ronald Schepers in 2007 oprichtte. Hij beschikt over ruim twintig jaar ervaring in advieswerk en communicatie. Met afgeronde studies bedrijfskunde en rechten als bagage, plaatst hij communicatie steeds in het bredere organisatieperspectief. Zijn specialismen zijn corporate communicatie, verandercommunicatie en projectcommunicatie. In 2000 behaalde hij de Master-titel in Corporate Communications aan de Erasmus Universiteit.
Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan op het gebied van verandercommunicatie, intranet, interne- en projectcommunicatie. In 2006 verscheen van zijn hand bij Kluwer het Communicatie dossier Bruggen Bouwen. Communicatie van projecten en programma's. Hij levert regelmatig bijdragen aan de tijdschriften Communicatie en Interne Communicatie. Daarnaast is hij bestuurslid van Logeion, vereniging voor communicatie, en jurylid van de Galjaardprijs voor overheidscommunicatie.
E-mail: janjelle.van.hasselt@Witcommunicatie.nl
Twitter: @Janjelle
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/jan-jelle-van-hasselt/0/5a1/612
Auteur | | Jan Jelle van Hasselt |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |