Procesbeheersing in de dienstverlening

Procesbeheersing in de dienstverlening

Auteur Vorstman, de bedenker van het primaire proces, benoemt in dit boek op simpele maar indringende wijze organisatorische processen die in uw eigen praktijk erg herkenbaar zijn. De door hem ontwikkelde analytische modellen maken u bewust van de voorwaarden die u moet vervullen om uw organisatie effectief te laten functioneren. Zo krijgt u handvatten om op een voorspelbare manier het gewenste resultaat tegen de juiste kosten te leveren. Het boek beschrijft de analyse van bedrijfsproblemen aan de hand van custom-made structuurmodellen. De juiste opbouw en de invoering van het `primaire proces' en de cruciale `rekenschapsrelatie' worden uitgebreid toegelicht. Daarbij worden belangrijke vragen gesteld, zoals: Waar ligt de verantwoordelijkheid voor de winst? Welke medewerkers of groepering vervullen de ondernemersfunctie? Wat zijn de kosten gemaakt in de zogenaamde `verscholen fabriek'? Daarnaast kunt u kennismaken met een heldere en concrete visie op onder meer het aannamebeleid van personeel, essentiƫle taken van de directie en de invloed daarvan op de beheersing van de primaire en ondersteunende processen. Dit boek streeft naar duidelijkheid en openheid, waardoor motivatie, effectiviteit, creativiteit en winst in de onderneming toenemen. Tegelijk met dit boek over procesbeheersing in de dienstverlening is ook verschenen: Procesbeheersing in de industrie.


Auteur | H.R. Vorstman
Taal | Nederlands
Type | E-book
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789461262790
Boekomslag voor ISBN: 9789083331102
Boekomslag voor ISBN: 9789492083081
Boekomslag voor ISBN: 9783965960916
Boekomslag voor ISBN: 9783965961111


Boekn ©