Business model generatie

Business model generatie

Interne discussies over het juiste bedrijfsmodel verzanden vaak in begrippenstrijd en wederzijds onbegrip. De aanpak van de Zwitserse wetenschapper Alex Osterwalder biedt nieuwe mogelijkheden. Zijn boek over Business Model Generation is een wereldwijde hit.

Het ideale businessmodel vergemakkelijkt intern de discussie over de koers van de onderneming, en
is dusdanig helder opgeschreven dat iedereen het begrijpt en vanuit hetzelfde punt vertrekt.
'Geen sinecure in de praktijk, want mensen kunnen strategische concepten niet makkelijk in woorden omschrijven.'

Het model van Osterwalder is zeer geschikt om een nieuw businessmodel systematisch te bedenken, te ontwerpen en te implementeren. Aan de hand van negen basisbouwstenen zie je in één oogopslag hoe een bedrijf geld kan verdienen.
Die bouwstenen zijn
- klantsegmenten,
- waardeproposities,
- kanalen,
- klantrelaties,
- inkomstenstromen,
- key resources,
- kernactiviteiten,
- key partners
- en kostenstructuur.
De kracht van dit model is dat Osterwalder het heel sterk heeft weten te visualiseren, en laat zien hoe die bouwstenen in elkaar grijpen.

Of je nou succesvol bent of niet, je moet als ondernemer voortdurend nieuwe businessmodellen genereren, is het credo van Osterwalder. Want alleen dan blijf je wendbaar en flexibel en kun je snel inspelen op bewegingen van concurrenten.
Dit handboek is daarbij een uitstekend hulpmiddel.

Bedrijven als 3M, Ericsson, Telenor en in Nederland TeleAtlas, KPN, ASR Verzekeringen en Pricewaterhouse Coopers werken al met het model van Osterwalder.


Auteur | Alexander Osterwalder
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
boekenwereld logo boekenbalie logo libris logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780470876411
Boekomslag voor ISBN: 9789462760158
Boekomslag voor ISBN: 9789024444700
Boekomslag voor ISBN: 9789001895440
Boekomslag voor ISBN: 9789462760165
Boekomslag voor ISBN: 9781118504246


Boekn ©