Controlling & auditing in de praktijk 81 - Nieuwe software implementeren?
ERP, WFM, XBRL, SRM, CRM: er zijn bijna net zo veel softwarepakketten als manieren om die software te implementeren. Toch gelden voor iedere implementatie enkele ongeschreven wetten die een voorwaarde zijn voor succes.
Omdat leveranciers zich steeds meer richten op het midden- en kleinbedrijf, is dit boek geschreven voor een brede doelgroep. Of u nu een hoofdrol speelt bij de implementatie (als controller, financieel manager of automatiseringsmanager) of er zijdelings bij betrokken bent (als accountant, auditor of administratief medewerker): dit boek is een praktisch hulpmiddel voor iedereen die goed voorbereid wil zijn op alle aspecten van een pakketimplementatie.
U kunt het boek gebruiken vóór, tijdens en na de implementatie van het softwarepakket. Op basis van een eenvoudige projectfasering wordt beschreven hoe u de diversen aandachtsgebieden met checklists en deliverables kunt beheersen. Met de voorbeelden en praktische tips in het boek bent u goed voorbereid op uw taken en kunt u pro-actief deelnemen aan het beheersen van de implementatie. Tot slot toont het boek dat u ook na de implementatie eenvoudige checklists kunt aanwenden voor het organiseren van de helpdesk.
Omdat leveranciers zich steeds meer richten op het midden- en kleinbedrijf, is dit boek geschreven voor een brede doelgroep. Of u nu een hoofdrol speelt bij de implementatie (als controller, financieel manager of automatiseringsmanager) of er zijdelings bij betrokken bent (als accountant, auditor of administratief medewerker): dit boek is een praktisch hulpmiddel voor iedereen die goed voorbereid wil zijn op alle aspecten van een pakketimplementatie.
U kunt het boek gebruiken vóór, tijdens en na de implementatie van het softwarepakket. Op basis van een eenvoudige projectfasering wordt beschreven hoe u de diversen aandachtsgebieden met checklists en deliverables kunt beheersen. Met de voorbeelden en praktische tips in het boek bent u goed voorbereid op uw taken en kunt u pro-actief deelnemen aan het beheersen van de implementatie. Tot slot toont het boek dat u ook na de implementatie eenvoudige checklists kunt aanwenden voor het organiseren van de helpdesk.
Auteur | | B. van Geenen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiën |