Ervaren Maar Veranderlijk
De vijftigplusmarkt is groot van omvang (de komende 20 jaar groeit deze met 2 miljoen) en vooral groot van vermogen. In de huidige marketingpraktijk krijgt deze groep consumenten echter niet de aandacht die ze verdienen.
De belangrijkste conclusie uit het AgeWise basisonderzoek, dat aan dit boek ten grondslag ligt, is dat vijftigplussers actieve consumenten blijven. Ze blijven open staan voor nieuwe merken en producten. Dit is onderzocht voor een groot aantal markten, zoals financiën; wonen; speelgoed; gezondheid; cosmetica; vakantie; voeding; kleding; auto’s en bezoek aan winkels in het algemeen.
Maar vijftigplusmarketing is wel een vak: de doelgroep is anders, het gedrag is anders en daarmee zal ook uw marketingstrategie anders moeten zijn.
'Ervaren maar veranderlijk' helpt u deze markt succesvol te benaderen. De materie wordt op een veelheid aan manieren benaderd: harde cijfers, belevenissen van referentiepersonen en citaten uit kwalitatief onderzoek. Tenslotte zijn alle onderwerpen becommentarieerd via expert interviews.
De belangrijkste conclusie uit het AgeWise basisonderzoek, dat aan dit boek ten grondslag ligt, is dat vijftigplussers actieve consumenten blijven. Ze blijven open staan voor nieuwe merken en producten. Dit is onderzocht voor een groot aantal markten, zoals financiën; wonen; speelgoed; gezondheid; cosmetica; vakantie; voeding; kleding; auto’s en bezoek aan winkels in het algemeen.
Maar vijftigplusmarketing is wel een vak: de doelgroep is anders, het gedrag is anders en daarmee zal ook uw marketingstrategie anders moeten zijn.
'Ervaren maar veranderlijk' helpt u deze markt succesvol te benaderen. De materie wordt op een veelheid aan manieren benaderd: harde cijfers, belevenissen van referentiepersonen en citaten uit kwalitatief onderzoek. Tenslotte zijn alle onderwerpen becommentarieerd via expert interviews.
Auteur | | D. Sikkel |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |