New Business Planning

New Business Planning

De meeste organisaties worden regelmatig geconfronteerd met de behoefte, of concrete mogelijkheid, om een nieuwe bedrijfsactiviteit te gaan ontwikkelen en zullen dan een plan daarvoor willen opstellen. Dit noemen we new business planning. In de praktijk blijkt dat de uitwerking en verankering van deze investeringsplannen vaak lastig is.

Het zien van businesskansen of het uitvoeren van de acties die moeten leiden tot het benutten van die kansen, is nog niet het lastigste. Dat is de acceptatie dat het nemen van de beslissing gepaard gaat met onzekerheid. En dat alle slimme grafieken, mooie modellen en gelikte presentaties die onzekerheid niet fundamenteel kunnen wegnemen. Maar hoe moet zo'n belangrijke beslissing dan worden onderbouwd, welke informatie is nodig en hoe kan draagvlak binnen de organisatie worden gecreëerd?

Dit boek levert een praktische aanpak voor new business planning die is gebaseerd op drie uitgangspunten: het proces, de structuur en de aanpak. Hiermee krijgt u een leidraad voor het businessplan als gedragen, compleet en realistisch fundament voor een succesvolle implementatie. Voor iedereen die met plannen van nieuwe bedrijfsactiviteiten te maken krijgt, is New Business Planning onmisbaar voor het opstellen van het businessplan!

Auteur | G.C. Brockhoff
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiën

Kijk verder



Boekn ©