Big data
Big Data is dé business intelligence (BI) trend van de laatste tijd en lijkt
dit jaar helemaal 'door te breken'. De continue introductie van nieuwe
technologie, de dalende kosten voor gegevensopslag en het alsmaar
krachtiger worden van computers, maken het mogelijk extreme gegevensvolumes
op een betaalbare manier te verwerken. Hoe ga je als bedrijf om
met deze schat aan informatie? Welke kansen biedt het? En hoe gebruikt
u de data vervolgens voor het behalen van bedrijfsdoelstellingen?
De auteur neemt u in dit boek mee in het universum van Big Data.
U maakt kennis met de laatste technologische mogelijkheden en
trends, maar vooral ook met zaken als privacy, return on investment
en de kwaliteit van data en data-analyse. Daarnaast helpt dit boek bij
het opstellen van een goede datastrategie. Door middel van tips en
stappenplannen helpt de auteur u ook direct praktisch op weg.
Doelgroep
Dit boek is bestemd voor managers, marketeers, business intelligence
specialisten en IT managers. Kortom: voor iedereen die door de aard
van zijn werk (mogelijk) te maken hee met grote hoeveelheden data,
en wil weten hoe die optimaal uitgenut kunnen worden om bedrijfsdoelstellingen
te helpen realiseren.
Tom Breur studeerde aan het Massachusetts Institute of Technology
en is werkzaam als consultant. Hij is gespecialiseerd in datamining en -analyse, en marktonderzoek en hee werkervaring bij zowel profit als
non-profit organisaties.
Daarnaast is hij veelgevraagd spreker op congressen en seminars.
dit jaar helemaal 'door te breken'. De continue introductie van nieuwe
technologie, de dalende kosten voor gegevensopslag en het alsmaar
krachtiger worden van computers, maken het mogelijk extreme gegevensvolumes
op een betaalbare manier te verwerken. Hoe ga je als bedrijf om
met deze schat aan informatie? Welke kansen biedt het? En hoe gebruikt
u de data vervolgens voor het behalen van bedrijfsdoelstellingen?
De auteur neemt u in dit boek mee in het universum van Big Data.
U maakt kennis met de laatste technologische mogelijkheden en
trends, maar vooral ook met zaken als privacy, return on investment
en de kwaliteit van data en data-analyse. Daarnaast helpt dit boek bij
het opstellen van een goede datastrategie. Door middel van tips en
stappenplannen helpt de auteur u ook direct praktisch op weg.
Doelgroep
Dit boek is bestemd voor managers, marketeers, business intelligence
specialisten en IT managers. Kortom: voor iedereen die door de aard
van zijn werk (mogelijk) te maken hee met grote hoeveelheden data,
en wil weten hoe die optimaal uitgenut kunnen worden om bedrijfsdoelstellingen
te helpen realiseren.
Tom Breur studeerde aan het Massachusetts Institute of Technology
en is werkzaam als consultant. Hij is gespecialiseerd in datamining en -analyse, en marktonderzoek en hee werkervaring bij zowel profit als
non-profit organisaties.
Daarnaast is hij veelgevraagd spreker op congressen en seminars.
Auteur | | Tom Breur |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Computers & Informatica |