Unilever
Unilever is een van de grootste producenten van consumptiegoederen op het gebied van levensmiddelen, huishoudelijke en persoonlijke verzorging. In een op de twee van alle huishoudens, wereldwijd, is een Unilever-product te vinden. Iedereen kent merken als Lipton, Omo, Dove en Calvé.
Dit boek gaat vooral in op de ontwikkeling van deze Brits-Nederlandse multinational in de laatste halve eeuw. Daarbij komen de bedrijfsstrategieën uitgebreid aan de orde, en krijgen we een blik achter de schermen waar het gaat over besluitvorming, marketing, merkenmanagement, innovatie, acquisities, concerncultuur, en personeelsmanagement.
Geoffrey Jones is vooraanstaand economisch geschiedkundige van de Harvard Business School. Hij heeft toegang tot de volledige bedrijfsarchieven gehad, en heeft vrijuit kunnen spreken met leidinggevenden uit heden en verleden.
Dit boek gaat vooral in op de ontwikkeling van deze Brits-Nederlandse multinational in de laatste halve eeuw. Daarbij komen de bedrijfsstrategieën uitgebreid aan de orde, en krijgen we een blik achter de schermen waar het gaat over besluitvorming, marketing, merkenmanagement, innovatie, acquisities, concerncultuur, en personeelsmanagement.
Geoffrey Jones is vooraanstaand economisch geschiedkundige van de Harvard Business School. Hij heeft toegang tot de volledige bedrijfsarchieven gehad, en heeft vrijuit kunnen spreken met leidinggevenden uit heden en verleden.
Auteur | | G. Jones |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Economie & Financiën |