Gebroken getallen 1
Gebroken getallen is de eerste uitgave in onze nieuwe reeks voor reken- en wiskundedidactiek. De vele praktijkvoorbeelden en -opdrachten maken het een toegankelijk en actueel studieboek waarmee studenten zich kunnen bekwamen in professionele gecijferdheid en reken-wiskundedidactiek. Gebroken getallen bestaat uit drie delen.
Deel A is het activiteitengedeelte waarin de student aan de slag gaat met onderzoeksopdrachten en praktijksuggesties. Er zijn drie hoofdstukken:
Kinderen leren rekenen/wiskunde
Verzorgen van realistisch reken-wiskundeonderwijs
Zorgverbreding rekenen/wiskunde
Elk hoofdstuk wordt ingeleid door een voorbeeld uit de praktijk. Daarna volgen verschillende opdrachten waarmee studenten o.a. leren kijken naar kinderen, een goede reken-wiskunde les leren geven (zowel met als zonder een methode) en leren diagnostiseren en remediƫren.
Deel B, het bronnengedeelte, behandelt de actuele en relevante didactiek van breuken, relaties tussen breuken en kommagetallen, verhoudingen en procenten en de didactiek van kommagetallen.
Deel C bestaat uit acht praktijkonderwerpen waarmee de student zijn eigen gecijferdheid verder kan ontwikkelen. Het C-deel is zowel geschikt voor zelfstudie als voor mathematisch-didactische practica. Na de introductie van problemen op het niveau van gevorderde gecijferdheid, volgen eerst studentenaanpakken en daarna commentaar van juf Marleen. Door deze opbouw kunnen studenten met verschillend niveau van gecijferdheid allen werken aan hun eigen ontwikkeling.
Deel A is het activiteitengedeelte waarin de student aan de slag gaat met onderzoeksopdrachten en praktijksuggesties. Er zijn drie hoofdstukken:
Kinderen leren rekenen/wiskunde
Verzorgen van realistisch reken-wiskundeonderwijs
Zorgverbreding rekenen/wiskunde
Elk hoofdstuk wordt ingeleid door een voorbeeld uit de praktijk. Daarna volgen verschillende opdrachten waarmee studenten o.a. leren kijken naar kinderen, een goede reken-wiskunde les leren geven (zowel met als zonder een methode) en leren diagnostiseren en remediƫren.
Deel B, het bronnengedeelte, behandelt de actuele en relevante didactiek van breuken, relaties tussen breuken en kommagetallen, verhoudingen en procenten en de didactiek van kommagetallen.
Deel C bestaat uit acht praktijkonderwerpen waarmee de student zijn eigen gecijferdheid verder kan ontwikkelen. Het C-deel is zowel geschikt voor zelfstudie als voor mathematisch-didactische practica. Na de introductie van problemen op het niveau van gevorderde gecijferdheid, volgen eerst studentenaanpakken en daarna commentaar van juf Marleen. Door deze opbouw kunnen studenten met verschillend niveau van gecijferdheid allen werken aan hun eigen ontwikkeling.
Auteur | | P. van den Brom-Snijders |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Wetenschap & Natuur |