Traject Welzijn - Activiteiten bij leren
Traject Welzijn - Activiteiten bij leren 1e druk is een boek van M. van Eijkeren uitgegeven bij ThiemeMeulenhoff bv. ISBN 9789006924817
Deze uitgave Activiteiten bij leren voor de Onderwijsassistent maakt deel uit van de serie Traject Welzijn. De inhouden van alle leermiddelen van Traject Welzijn zijn gebaseerd op de kerntaken, werkprocessen en competenties als geformuleerd in alle kwalificatiedossiers van deze Welzijnsopleidingen. Tevens is in de leermiddelen steeds rekening gehouden met het kwalificatieniveau van de diverse uitstroomrichtingen van de opleidingen.
Theorie, beroepsuitoefening en vaardigheden
De kracht van Traject Welzijn ligt vooral in de benadering van leerstof vanuit drie invalshoeken: theorie, beroepsuitoefening en vaardigheden. De deelnemer is hierdoor in staat de leerstof te benaderen vanuit zijn eigen leerstijl. Deelnemers met een praktische oriëntatie kunnen starten met werken vanuit een al dan niet gesimuleerde praktijkcontext, terwijl deelnemers met een theoretische oriëntatie kunnen beginnen met de theorie.
Theorie
De theorie in de boeken is in bij elkaar horende onderwerpen in thema’s ingericht. Per thema wordt de theorie enerzijds gepresenteerd in het licht van de toekomstige beroepsuitoefening van de studenten en anderzijds met het perspectief op de doelgroepen waarmee zij tijdens en na hun opleiding gaan werken. Elk thema is voorzien van een uitgebreide begrippenlijst, een bronnenoverzicht en verwijzingen naar informatieve websites. De bijbehorende verwerkingsopdrachten staan op de speciale website www.trajectwelzijn.nl.
Betekenisvolle opdrachten
Betekenisvolle opdrachten bestaan uit een serie samenhangende opdrachten in groepsverband die tot een eindproduct, resultaat of prestatie moeten leiden. Aan de opdrachten zijn houdingsaspecten, vaardigheden en kenniselementen gekoppeld.
Vaardigheden
De vaardigheden zijn geclusterd in sociaal-agogische, communicatieve, verzorgende en creatieve vaardigheden. Het zijn gestructureerde workshops met oefeningen op onderdelen en grote totaalopdrachten waarin het geleerde in de praktijk kan worden gebracht.
Deze uitgave Activiteiten bij leren voor de Onderwijsassistent maakt deel uit van de serie Traject Welzijn. De inhouden van alle leermiddelen van Traject Welzijn zijn gebaseerd op de kerntaken, werkprocessen en competenties als geformuleerd in alle kwalificatiedossiers van deze Welzijnsopleidingen. Tevens is in de leermiddelen steeds rekening gehouden met het kwalificatieniveau van de diverse uitstroomrichtingen van de opleidingen.
Theorie, beroepsuitoefening en vaardigheden
De kracht van Traject Welzijn ligt vooral in de benadering van leerstof vanuit drie invalshoeken: theorie, beroepsuitoefening en vaardigheden. De deelnemer is hierdoor in staat de leerstof te benaderen vanuit zijn eigen leerstijl. Deelnemers met een praktische oriëntatie kunnen starten met werken vanuit een al dan niet gesimuleerde praktijkcontext, terwijl deelnemers met een theoretische oriëntatie kunnen beginnen met de theorie.
Theorie
De theorie in de boeken is in bij elkaar horende onderwerpen in thema’s ingericht. Per thema wordt de theorie enerzijds gepresenteerd in het licht van de toekomstige beroepsuitoefening van de studenten en anderzijds met het perspectief op de doelgroepen waarmee zij tijdens en na hun opleiding gaan werken. Elk thema is voorzien van een uitgebreide begrippenlijst, een bronnenoverzicht en verwijzingen naar informatieve websites. De bijbehorende verwerkingsopdrachten staan op de speciale website www.trajectwelzijn.nl.
Betekenisvolle opdrachten
Betekenisvolle opdrachten bestaan uit een serie samenhangende opdrachten in groepsverband die tot een eindproduct, resultaat of prestatie moeten leiden. Aan de opdrachten zijn houdingsaspecten, vaardigheden en kenniselementen gekoppeld.
Vaardigheden
De vaardigheden zijn geclusterd in sociaal-agogische, communicatieve, verzorgende en creatieve vaardigheden. Het zijn gestructureerde workshops met oefeningen op onderdelen en grote totaalopdrachten waarin het geleerde in de praktijk kan worden gebracht.
Auteur | | M. van Eijkeren |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |