Basisboek online marketing

Basisboek online marketing

- Doorloopt het hele marketingproces;
- geschreven door meer dan 30 vakspecialisten;
- standaardwerk voor het vakgebied

Basisboek online marketing behandelt het volledige marketingproces. Niet alleen de theorie achter online marketing komt aan bod, maar ook de technieken en media. Basisboek Online Marketing introduceert eerst het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing, waarbij dieper wordt ingegaan op online consumentengedrag. Hierna komen alle relevante aspecten van websites aan bod: het ontwerpen van effectieve sites, de site als distributie- of communicatiekanaal en de site als onderdeel van het product. Sinds het verschijnen van de eerste druk is het boek uitgegroeid tot standaardwerk voor het vakgebied. Er is ook een identieke Engelstalige versie met internationale voorbeelden en cases.

In de derde editie van Basisboek online marketing zijn mobiele marketing en socialmediamarketing geïntegreerd met de andere vormen van digitale marketing. Omdat het opbouwen van een goede merkreputatie een steeds grotere rol binnen digitale marketing speelt is er een apart hoofdstuk aan online branding gewijd. Ook zijn alle ontwikkelingen op het gebied van online marketingcommunicatie opgenomen. Tot slot is het hoofdstuk over market-sensing vergaand aangepast.

Basisboek online marketing wordt gebruikt door meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen.

In de derde editie van Basisboek online marketing zijn mobiele marketing en socialmediamarketing geïntegreerd met de andere vormen van digitale marketing. Omdat het opbouwen van een goede merkreputatie een steeds grotere rol binnen digitale marketing speelt is er een apart hoofdstuk aan online branding gewijd. Ook zijn alle ontwikkelingen op het gebied van online marketingcommunicatie opgenomen. Tot slot is het hoofdstuk over market-sensing vergaand aangepast.

Basisboek online marketing wordt gebruikt door meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen.

Over de auteurs
Berend Sikkenga (Senior Marketing Professional) is een digital manager met ruim vijftien jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde, bij onder meer Essent en Booleanpark. Als Manager Digital Services & Communications bij Ziggo was verantwoordelijk voor alle klantenservice en -communicatie via digitale, sociale, e-mail- en printkanalen. Momenteel is hij als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgt daarnaast trainingen en gastcolleges.

Marjolein Visser (Register Marketeer) werkt als adviseur en interim-manager aan innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Ze is oprichter van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie, en managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise. Daarnaast verzorgt ze trainingen en is ze betrokken bij verschillende master- en hbo-opleidingen.

Auteur | Marjolein Visser
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
boekenbalie logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001752200
Boekomslag voor ISBN: 9789001015688
Boekomslag voor ISBN: 9789001850951
Boekomslag voor ISBN: 9789001788728
Boekomslag voor ISBN: 9789083052502


Boekn ©