Een toekomstbestendige organisatie
Een toekomstbestendige organisatie biedt een uniek perspectief op management van organisaties door de combinatie van klassieke en nieuwe methodes.
Een toekomstbestendige organisatie is een gloednieuw studieboek dat toekomstige managers duidelijke handvatten biedt om organisaties wendbaarder en omgevingsgerichter te maken, met permanente oplossingen voor veel voorkomende problemen binnen de gangbare organisatiestructuren en -processen.
Deel A van 'Een toekomstbestendige organisatie' schetst hoe de digitale revolutie en maatschappelijke evolutie aanjagers zijn van snelle en vaak onvoorspelbare ontwikkelingen in de marktomgeving. Met in steeds meer sectoren een ongekende dynamiek en turbulentie tot gevolg. Hierbinnen overleven alleen nog organisaties die met een brede blik naar buiten de nieuwe realiteit omarmen en ambitie tonen.
In deel B wordt een integrale visie op het 'futureproof' maken van organisaties ontvouwd. Waarmee organisaties met behoud van de eigen identiteit, adaptief en wendbaar binnen hun ecosysteem kunnen manoeuvreren. In een 'aanvalsplan' voor duurzaam succes worden drie speerpunten resp. één kritische succesfactor gehanteerd: Authenticity, Alignment, Agility en Alliances.
De aanpak combineert de bekende managementstrategiescholen met recente methodes op het gebied van businessmodelling en start-up denken én de nieuwste ideeën op het vlak van meervoudige waardecreatie. Hierbinnen zijn actuele concepten uit met name de disciplines marketing, communicatie en human resource management verweven.
Een grote diversiteit aan herkenbare cases maakt helder hoe uiteenlopende organisaties succesvol invulling geven aan hun missie en met behoud van hun 'license to operate' anticiperen op de kansen en bedreigingen in de nieuwe werkelijkheid.
Het boek helpt studenten Bedrijfskunde MER, Commerciële Economie en Moderne Bedrijfsadministratie verbanden leggen binnen hun curriculum. En laat studenten Communicatie, Personeel & Organisatie, Informatica, Milieu en Techniek hun toekomstige werkgebied in bedrijfskundig perspectief plaatsen.
Auteur | | Armand Govers |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |