Professionele bedrijfscommunicatie

Professionele bedrijfscommunicatie

Professionele bedrijfscommunicatie is het standaardwerk voor studenten en (aankomende) professionals. Alle vormen van bedrijfscommunicatie komen aan bod: van direct mail tot jaarverslag, van persbericht tot ghostwriting, tot het effectieve gebruik van nieuwe media.

Waarom kiezen voor Professionele bedrijfscommunicatie?
* Behandelt de meest voorkomende vormen van bedrijfscommunicatie;
* door de modulaire opzet kan naar behoefte uit de tekstsoorten worden gekozen;
* geschreven door auteurs met jarenlange ervaring in de bedrijfscommunicatie, zowel in de beroepspraktijk als in het onderwijs.
Professionele bedrijfscommunicatie is gericht op de vaardigheden die vereist zijn voor het schrijven van verschillende genres. Het is geschikt voor onderdelen van het curriculum waarin bedrijfscommunicatie aan bod komt, in zowel de propedeusefase als de hoofdfase van hbo- en wo-opleidingen. Daarnaast is het zeer goed in te zetten voor zelfstudie. Het boek is ook beschikbaar als e-book.

Dit is de zevende druk van Professionele bedrijfscommunicatie, handboek voor tekstschrijvers. Dat betekent dat duizenden mensen het voorheen al hebben gekocht en bestudeerd. Geen wonder. Het is een studieboek voor iedereen die precies wil weten hoe je zakelijke teksten schrijft, teksten met meerwaarde, teksten met rendement.
Een mailtje schrijven kan iedereen, maar hoe doe je het zo dat je lezer je tekst van a tot z tot zich neemt zonder na drie woorden het volgende mailtje te openen? Of hoe schrijf je een persbericht zonder dat de redactie van een site of blad het geërgerd weg klikt of in de prullenbak gooit? En hoe maak je het beste gebruik van de nieuwe media?
Het antwoord op deze vragen vind je in dit studieboek over teksten schrijven. Daarin komen alle vormen van bedrijfscommunicatie door middel van teksten aan de orde, van direct mail tot jaarverslag, van folder tot bedrijfsblad, van persbericht tot ghostwriting.
Het sterke punt van Professionele bedrijfscommunicatie, handboek voor tekstschrijvers, is dat het gebaseerd is op de jarenlange ervaring van de auteurs, als schrijver, redacteur, journalist, communicatieadviseur en docent communicatie. Die ervaring komt tot uidrukking in de kwaliteiten van het boek, een duidelijke structuur, glashelder, toegankelijk taalgebruik en een gedetailleerde kennis van zaken.
Het boek is bestemd voor studenten communicatie die alle vormen van bedrijfscommunicatie moeten leren beheersen. Maar ook mensen die voor hun beroep veel moeten schrijven zullen in het boek veel van hun gading vinden omdat de inhoud duidelijk en to the point is. Daarnaast zullen ook professionele tekstschrijvers er goed mee uit de voeten kunnen, vooral als ze een opdracht krijgen waar ze weinig ervaring mee hebben.
De auteurs hebben de tekst van het boek voor deze zevende druk ingrijpend herzien niet alleen door vele aanvullingen maar ook door de hoofdstukken te in vier delen: de basis, lange teksten, korte teksten en speciale teksten. Verder is er een kort eerste hoofdstuk Analyse en matrix aan toegevoegd en zijn er twee hoofdstukken samengevoegd. De auteurs zijn er van overtuigd dat alle gebruikers veel succes en plezier zullen hebben met het bestuderen van Professionele bedrijfscommunicatie, handboek voor tekstschrijvers.


Online ondersteuning
Op de ondersteunende website vinden studenten een checklist en de antwoorden op de vragen en opdrachten uit het boek. Voor docenten is er een docentenhandleiding beschikbaar.

Over de auteurs
Herman Frijlink (1945) is schrijver en publiceert over taal, religie en economie. Zo is hij de auteur van Eén God Drie Religies, een vergelijkend religieus woordenboek (2008). Van 1986 tot 2006 had hij een
wekelijkse rubriek in de sectie economie van NRC Handelsblad. Tevens werkte hij van 1986 tot 2001 als politiek adviseur en ghostwriter voor politici, onder andere oud-minister Van Kemenade en oud-burgemeester Welschen van Eindhoven. Voordien deed hij ervaring op als redactioneel beleidsmedewerker van de gemeente Eindhoven en werkte hij zeven jaar als journalist, onder meer als eindredacteur van de Zwolse Courant.

Bas den Herder (1981) studeerde politicologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, werkte van 2008 tot 2012 als onderzoeker bij de Rijksuniversiteit Groningen en is sinds 2012 werkzaam als docent bij Windesheim, momenteel bij de opleiding Communicatie in Almere (Windesheim Flevoland). Bas houdt zich in zijn onderwijs met name bezig met Media, Politiek en Communicatie en doceert vakken als Mediatraining, Overheidscommunicatie en Zakelijk Schrijven. Hij schreef mee aan verschillende publicaties, waaronder het studieboek Media (Noordhoff, 2016).

Harry Smals (1962) studeerde communicatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit. Hij begon zijn loopbaan als tekstschrijver en communicatieadviseur, gaf trainingen voor de communicatie-examens van NIMA en coachte kleine en middelgrote bedrijven op het gebied van imago en identiteit. Toen hij werd gevraagd om les te geven, heeft hij zijn passie gevonden in het onderwijs. Sindsdien heeft hij gewerkt bij diverse hogescholen als docent (bachelor- en masterniveau), courseleader van een internationale masteropleiding, onderzoeker en coördinator internationale contacten. Nu deelt hij kennis door lesgeven, schrijven en via www.CommunicatieKC.com.

Auteur | Herman Frijlink
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001298746
Boekomslag voor ISBN: 9789463370615
Boekomslag voor ISBN: 9789001863081
Boekomslag voor ISBN: 9789401441056
Boekomslag voor ISBN: 9789400514775
Boekomslag voor ISBN: 9789001863029


Boekn ©