De operationele verkoopcyclus

De operationele verkoopcyclus

Operationele Verkoopcyclus beschrijft op heldere en toegankelijke wijze het operationele deel van salesmanagement. Het richt zich op de individuele verkoopmedewerker van de binnen- en buitendienst. Operationele Verkoopcyclus maakt het verkoopproces inzichtelijk en leert studenten om zelf een operationeel verkoopplan op te stellen.

Waarom kiezen voor Operationele Verkoopcyclus?
* Focust op het operationele vlak van sales;
* toegankelijk en helder geschreven;
* geschreven voor de individuele verkoopmedewerker.

Operationele Verkoopcyclus gaat uit van verkoop als een cyclisch proces. Het behandelt eerst de interne verkoopcyclus, bestaande uit de procesfasen analyse, forecasting, targetting, budgetting en operating/evaluating. Vervolgens komt de externe verkoopcyclus aan de orde, opgedeeld in lead generation, prospect-kwalificatie, orderrealisatie en klantretentie. Tot slot wordt beschreven hoe deze informatie omgezet kan worden naar een effectief operationeel verkoopplan. Operationele Verkoopcyclus is geschikt voor de propedeusefase van onder meer de opleidingen Commerciële Economie, Small Business en Retailmanagement en Food en Business. Het boek is ook beschikbaar als e-book.

Wat is nieuw in de tweede editie van Operationele Verkoopcyclus?
Deze tweede editie is volledig geactualiseerd. De teksten zijn op diverse plekken aangescherpt en de toelichting bij een aantal tabellen is verduidelijkt. Ook zijn er praktijkvoorbeelden toegevoegd die de theorie nog meer verhelderen.

Online ondersteuning
Op de ondersteunende website vinden studenten en docenten figuren en tabellen uit het boek en een voorbeeld van een verkoopplan. Voor docenten zijn er ook collegesheets beschikbaar.

Over de auteur
Drs. René van Hoften studeerde sociologie en economie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij was werkzaam als marketingmanager in de non-profitsector en accountmanager in de onderwijsmarkt. Ook gaf hij het vak marketingmanagement aan de Radboud Universiteit en marketingmanagement, salesmanagement en reclamepsychologie aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. Daarnaast is hij auteur van een tiental boeken op dit vakgebied.

Auteur | Rene van Hoften
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001298760
Boekomslag voor ISBN: 9789001788711
Boekomslag voor ISBN: 9789052618319
Boekomslag voor ISBN: 9789047013594
Boekomslag voor ISBN: 9789047010586
Boekomslag voor ISBN: 9789001738228


Boekn ©