Exportmanagement
Het succes van exporteren en internationaliseren is direct afhankelijk van kennis, kunde, inzicht, ervaring en samenwerking van allen die bij het proces betrokken zijn.Exportmanagement geeft een compleet overzicht van dit multidisciplinaire vakgebied.
Waarom kiezen voor Exportmanagement?
* standaardwerk op het gebied van exportmanagement;
* compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;
* komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.
Dit handboek kiest voor een strategische benadering van exporteren als vorm van internationaliseren. De opzet van Exportmanagement is daarom afgeleid van een exportbeleidsplan of strategisch exportplan. Dit plan vormt de rode draad door het boek, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. Het multidisciplinaire karakter van export komt terug in onderwerpen als management, marketing, sales, financiën, douanezaken, juridische zaken, logistiek en cultuur. Het boek is bruikbaar in een internationaal georiënteerde major en minor, en in bedrijfsopleidingen waarin de internationalisering van de organisatie centraal staat.
Deze geheel vernieuwde zevende editie van Exportmanagement is nog toegankelijker. Het boek is volledig geactualiseerd is en geschreven is met het doel dat de student, na kennis genomen te hebben van de theorie, zelfstandig een strategisch exportadvies kan geven. Daarnaast heeft deze editie een nog sterkere link met de beroepspraktijk. De keuze van entreestrategie en online marketing en het efficiënt schrijven van een exportadvies staan meer centraal. Bovendien zijn de hoofdstukken over financieel beleid, interculturele vaardigheden en het exportbeleidsplan volledig vernieuwd.
Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.
Online ondersteuning
Op www.exportmanagement.noordhoff.nl is ondersteunend materiaal voor zowel studenten als docenten te vinden, zoals vraagstukken, cases en de figuren uit het boek.
Waarom kiezen voor Exportmanagement?
* standaardwerk op het gebied van exportmanagement;
* compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;
* komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.
Dit handboek kiest voor een strategische benadering van exporteren als vorm van internationaliseren. De opzet van Exportmanagement is daarom afgeleid van een exportbeleidsplan of strategisch exportplan. Dit plan vormt de rode draad door het boek, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. Het multidisciplinaire karakter van export komt terug in onderwerpen als management, marketing, sales, financiën, douanezaken, juridische zaken, logistiek en cultuur. Het boek is bruikbaar in een internationaal georiënteerde major en minor, en in bedrijfsopleidingen waarin de internationalisering van de organisatie centraal staat.
Deze geheel vernieuwde zevende editie van Exportmanagement is nog toegankelijker. Het boek is volledig geactualiseerd is en geschreven is met het doel dat de student, na kennis genomen te hebben van de theorie, zelfstandig een strategisch exportadvies kan geven. Daarnaast heeft deze editie een nog sterkere link met de beroepspraktijk. De keuze van entreestrategie en online marketing en het efficiënt schrijven van een exportadvies staan meer centraal. Bovendien zijn de hoofdstukken over financieel beleid, interculturele vaardigheden en het exportbeleidsplan volledig vernieuwd.
Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.
Online ondersteuning
Op www.exportmanagement.noordhoff.nl is ondersteunend materiaal voor zowel studenten als docenten te vinden, zoals vraagstukken, cases en de figuren uit het boek.
Auteur | | Hans Veldman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |