Ondernemingsstrategie

Ondernemingsstrategie

Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd? Ondernemingsstrategie geeft op een heel toegankelijke manier antwoord op deze vragen.

Deze zesde druk bevat:

  • een flink aantal nieuwe actuele praktijkvoorbeelden die de theorie illustreren;
  • een aantal nieuwe hoofdstukoverstijgende cases met opdrachten;
  • een ondersteunende website met materiaal voor studenten en docenten.

Onveranderd is de heldere stijl waarin Ondernemingsstrategie is geschreven en de duidelijke structuur van het boek.

De leerstof van deze zesde druk is waar nodig geactualiseerd. Zo wordt nu expliciet aandacht besteed aan succesfactoren in high-tech bedrijfstakken.

Het boek bestaat uit vier delen. In deel 1 wordt uiteengezet hoe ondernemingen hun doelstellingen vaststellen, hoe zij hun omgeving analyseren en hoe zij hun sterke en zwakke punten bepalen. Deel 2 behandelt het formuleren en vaststellen van een strategie voor een kleine of middelgrote onderneming of voor een businessunit van een concern. Deel 3 gaat over het formuleren van een strategie voor een concern. In deel 4 komt de implementatie van de strategie aan de orde.


Auteur | Sytse Douma
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001575687
Boekomslag voor ISBN: 9789001868925
Boekomslag voor ISBN: 9789001033873
Boekomslag voor ISBN: 9789026724497
Boekomslag voor ISBN: 9789001891589
Boekomslag voor ISBN: 9789001898892


Boekn ©