Marketingkassa
Marketingkassa 1e druk is een boek van Michiel van de Watering uitgegeven bij Noordhoff Uitgevers B.V.. ISBN 9789001807849
Op een toegankelijke, heldere manier beschrijft Michiel van de Watering In Marketingkassa accountability voor de resultaatgedreven organisatie de verschillende aspecten van accountability van marketing. Dit boek is de perfecte bedrijfseconomische aanvulling voor bij alle opleidingen waar marketing een belangrijk vak is.
Marketingactiviteiten zorgen voor groei en/of behoud van omzet en klanten. Helaas wordt de effectiviteit van marketingactiviteiten niet altijd goed gemeten, zodat de hoogte en het rendement van marketingbudgetten ter discussie kunnen komen te staan. Marketing accountability staat in dienst van evaluating and controlling marketing performance (Kotler, 1999). Accountability is niet alleen bruikbaar om achteraf resultaten te rapporteren, maar vooral om betere beslissingen te nemen.
In Marketingkassa passeren de volgende onderwerpen de revue: nut en drijfveren van accountability, budget en doelstellingen in de marketingcyclus, mediakeuzes en resultaatmetingen, accountability van verschillende doelgroepen/funnels, rendementsvraagstukken, marketingautomatisering, organisatiecultuur etc. Het laatste hoofdstuk biedt een helder tienstappenplan om accountability in het marketingproces te integreren.
Op een toegankelijke, heldere manier beschrijft Michiel van de Watering In Marketingkassa accountability voor de resultaatgedreven organisatie de verschillende aspecten van accountability van marketing. Dit boek is de perfecte bedrijfseconomische aanvulling voor bij alle opleidingen waar marketing een belangrijk vak is.
Marketingactiviteiten zorgen voor groei en/of behoud van omzet en klanten. Helaas wordt de effectiviteit van marketingactiviteiten niet altijd goed gemeten, zodat de hoogte en het rendement van marketingbudgetten ter discussie kunnen komen te staan. Marketing accountability staat in dienst van evaluating and controlling marketing performance (Kotler, 1999). Accountability is niet alleen bruikbaar om achteraf resultaten te rapporteren, maar vooral om betere beslissingen te nemen.
In Marketingkassa passeren de volgende onderwerpen de revue: nut en drijfveren van accountability, budget en doelstellingen in de marketingcyclus, mediakeuzes en resultaatmetingen, accountability van verschillende doelgroepen/funnels, rendementsvraagstukken, marketingautomatisering, organisatiecultuur etc. Het laatste hoofdstuk biedt een helder tienstappenplan om accountability in het marketingproces te integreren.
Auteur | | Michiel van de Watering |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |