Kansen en bedreigingen van duurzaam ondernemen
Kansen en bedreigingen van duurzaam ondernemen 1e druk is een boek van Egbert Dommerholt uitgegeven bij Noordhoff Uitgevers B.V.. ISBN 9789001802424
De Kansen en bedreigingen van duurzaam ondernemen biedt een praktische benadering voor het inzichtelijk en hanteerbaar maken van duurzaamheidrisico's van bedrijven. Het boek is geschreven voor verschillende doelgroepen. Het is zeer geschikt voor hogerejaars hbo-studenten, maar ook (executive) MBA studenten en het midden- en hoger management van bedrijven behoren tot de doelgroep. Het boek vereist geen specifieke economische voorkennis.
Hoewel het boek vooral een praktische inslag heeft biedt het ook een theoretische inkadering. Waar nodig wordt de tekst toegelicht aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste wordt aandacht besteed aan een aantal business-society begrippen en maatstaven van duurzaam ondernemen.
In het tweede deel worden ontwikkelingen in de macro- en stakeholderomgeving van bedrijven geschetst en wordt het begrip duurzaam ondernemen verder geoperationaliseerd aan de hand van een comprehensief overzicht. Dit overzicht bestaat uit onderwerpen waarvoor bedrijven volgens stakeholders verantwoordelijk zijn of verantwoording hebben af te leggen.
In het derde deel staat het managen van duurzaamheidrisico's centraal. Hier wordt een managementbenadering gepresenteerd, waarin naast aspecten als duurzaamheiddoelen, duurzaamheidexposure en handelingsurgentie van het management ook het beheersen van duurzaamheidrisico's en het communiceren over duurzaamheidprestaties een cruciale rol spelen.
De Kansen en bedreigingen van duurzaam ondernemen biedt een praktische benadering voor het inzichtelijk en hanteerbaar maken van duurzaamheidrisico's van bedrijven. Het boek is geschreven voor verschillende doelgroepen. Het is zeer geschikt voor hogerejaars hbo-studenten, maar ook (executive) MBA studenten en het midden- en hoger management van bedrijven behoren tot de doelgroep. Het boek vereist geen specifieke economische voorkennis.
Hoewel het boek vooral een praktische inslag heeft biedt het ook een theoretische inkadering. Waar nodig wordt de tekst toegelicht aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste wordt aandacht besteed aan een aantal business-society begrippen en maatstaven van duurzaam ondernemen.
In het tweede deel worden ontwikkelingen in de macro- en stakeholderomgeving van bedrijven geschetst en wordt het begrip duurzaam ondernemen verder geoperationaliseerd aan de hand van een comprehensief overzicht. Dit overzicht bestaat uit onderwerpen waarvoor bedrijven volgens stakeholders verantwoordelijk zijn of verantwoording hebben af te leggen.
In het derde deel staat het managen van duurzaamheidrisico's centraal. Hier wordt een managementbenadering gepresenteerd, waarin naast aspecten als duurzaamheiddoelen, duurzaamheidexposure en handelingsurgentie van het management ook het beheersen van duurzaamheidrisico's en het communiceren over duurzaamheidprestaties een cruciale rol spelen.
Auteur | | Egbert Dommerholt |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Wetenschap & Natuur |