Business Marketing

Business Marketing

Business marketing is een overzichtelijk standaardwerk voor een ieder die zich wil verdiepen in de mogelilkhedem en de praktijk van B2B-marketing: de problematiek van bedrijven die leveren aan andere bedvrijven, Het boek is bedoeld voor de diverse curricula van het economisch en technisch hbo, alsmede voor onderwijs op universitair niveau. Het boek ken teen duidelijke structurering, toegankelijk taalgebruik en veel verhelderende praktijkvoorbeelden. Op de bijbehorende website is een groot aantal cases te vinden en veel aanvullend oefenmateriaal. Het boek onderkent dat relatiemanagement een belangrijke plaats innenmt binnen B2B-marketing, waarbij de instrumenten van de marketingmix een invulling verdienen die het belang van relaties, samenwerking en netwerken erkent. Het boek behandelt onder andre:
- koopgedrag van organisaties
- afgeleide vraag en SCM
- CRM, MIS en Database marketing
- industrieel marktonderzoek
- marketingplanning en -strategie en marktsegmentatie
- toeleveren en uitbesteden
- organisatie en account management
- marketing control
- servicestrategieƫn
- (Europees) aanbesteden
- e-commerce, websites en internet
- verkoop-en relatiemanagement
- zakelijke dienstverlening.
Dr. C.J. Gelderman werkt als universitair hoofddocent marketing en inkoopmanagement bij de Open Universiteit Nederland, prof. dr. H.W.C. van der Hart is hoogleraar en adviseur op het gebied van business marketing.

Auteur | Kees Gelderman
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001298678
Boekomslag voor ISBN: 9789001878115
Boekomslag voor ISBN: 9780273706786
Boekomslag voor ISBN: 9789001797089
Boekomslag voor ISBN: 9780273757450
Boekomslag voor ISBN: 9789043506625


Boekn ©