Kennis over onderwijs
De auteurs snijden thema´s aan die voortvloeien uit de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Die praktijk komt direct in hoofdstuk 1 aan de orde via een fictieve beschrijving van een basisschool. Deze casus geeft aanleiding tot reflectie: wat zou een leraar in deze school moeten weten over pedagogisch-onderwijskundige thema´s van algemene aard om het beschreven werk adequaat te kunnen uitvoeren? De keuze van de thema´s vindt op drie niveaus van werken plaats: de groep, de school, de omgeving.
Vanaf hoofdstuk 2 worden dergelijke thema´s behandeld vanuit een reflectie op de casus uit hoofdstuk 1 en vanuit andere praktijksituaties. In een slothoofdstuk passeren enkele inspirerende nieuwe praktijktheorieën de revue zoals de intelligenties: meervoudige, emotionele en morele intelligentie; brainbased teaching.
Vanaf hoofdstuk 2 worden dergelijke thema´s behandeld vanuit een reflectie op de casus uit hoofdstuk 1 en vanuit andere praktijksituaties. In een slothoofdstuk passeren enkele inspirerende nieuwe praktijktheorieën de revue zoals de intelligenties: meervoudige, emotionele en morele intelligentie; brainbased teaching.
Auteur | | C. de Munnik |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |