Kennis over onderwijs

Kennis over onderwijs

De auteurs snijden thema´s aan die voortvloeien uit de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Die praktijk komt direct in hoofdstuk 1 aan de orde via een fictieve beschrijving van een basisschool. Deze casus geeft aanleiding tot reflectie: wat zou een leraar in deze school moeten weten over pedagogisch-onderwijskundige thema´s van algemene aard om het beschreven werk adequaat te kunnen uitvoeren? De keuze van de thema´s vindt op drie niveaus van werken plaats: de groep, de school, de omgeving.
Vanaf hoofdstuk 2 worden dergelijke thema´s behandeld vanuit een reflectie op de casus uit hoofdstuk 1 en vanuit andere praktijksituaties. In een slothoofdstuk passeren enkele inspirerende nieuwe praktijktheorieën de revue zoals de intelligenties: meervoudige, emotionele en morele intelligentie; brainbased teaching.

Auteur | C. de Munnik
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001704940
Boekomslag voor ISBN: 9789001866723
Boekomslag voor ISBN: 9789073460911
Boekomslag voor ISBN: 9789062831746
Boekomslag voor ISBN: 9789073460607


Boekn ©